TheRedLightning
Trådstartare
Svarar er alla här istället då jag inte känner för att dränka den andra tråden, när det redan finns en tråd om ämnet.
Jag använder ingen borste har en tangle teezer, bara när det är plattat (plattar det väldigt sällan) använder jag kam.
Jag började få problem med topparna efter att jag hade blekt håret (tror det var 4 eller 5 gånger på lite för kort tid) och får en misstanke om att håret ej återhämtat sig efter det.
Jag hade olja från Lanza men den gjorde varken till eller från, krävs det speciell olja kanske? Känner mig som värsta novisen när det kommer till hårprodukter. :S
Finns det någon bra sätt att veta om hårinpackningen verkligen är bra? Har använt hårinpackningar tidigare med inte märkt någon märkbar skillnad, kanske hade fel sort.Köp en bra hårinpackning!
Har samma produkter hemma som frisören använde Vision Haircare Thicker och Kevin Murphy Free Hold och använt dem på samma sätt också.Jag antar att frisören hade i lite produkter i ditt hår.
Jag har lockigt hår som gärna blir torrt. Om jag låter det självtorka utan produkter och sen borstar det så ser det ut som en enormt stor, risig boll. Hade gjort mig utmätkt i en 80-talsfilm
Har i fuktighetskräm, kramar mina lockar och låter det torka, reder ut håret försiktigt med fingrarna när det är torrt.
Borste är döden för lockigt hår om man inte vill ha det rakt vilket du vill.
Jag hade haft i fuktighetskräm med värmeskydd, fönat håret torrt i den frisyr du vill ha. I med lite olja och så lite lätt spray.
Jag använder ingen borste har en tangle teezer, bara när det är plattat (plattar det väldigt sällan) använder jag kam.
Jag började få problem med topparna efter att jag hade blekt håret (tror det var 4 eller 5 gånger på lite för kort tid) och får en misstanke om att håret ej återhämtat sig efter det.
Jag hade olja från Lanza men den gjorde varken till eller från, krävs det speciell olja kanske? Känner mig som värsta novisen när det kommer till hårprodukter. :S
Nattinpackning? Det har jag inte hört talas om innan, hur fungerar det i torrt eller blött hår?Jag har samma frisyr som dig och har haft i mer än 10 år nu. Utan styling och rätt produkter kan mitt hår också se ut sådär, speciellt om det är torrt. Jag har olja i topparna och kör nattinpackning som man inte behöver skölja ut.
Topparna har inte förändrats på en vecka. Troligen är det (brist på) styling och produkter som gör skillnaden. Pratade ni om hur du skulle styla själv när du klippte dig? Köpte du några produkter?