Tips på foder!

Trocadero_lover

Trådstartare
Ska byta foder till min ponny fjordkorsning. Tips? han äter havre+betfor men det blir han kanske lite väl pigg av. Hippofoder? fibergi? han behöver ett bra foder, som han ska må bra av och bli pigg att rida utan att bli för het. Och inte för fet, men det beror mer på mängden kanske?
 
För enligt den tråd jag skrev på ridning får han alldeles för lite mat. Och så blir han väldigt pigg av havre med. Men jag får se. några tips`?
 
För att ge dig tips på passande foder så måste man veta vad du har för näringsvärden i höt.
 
Svårt att säga utan höanalys, det är ett måste för att få en passande foderstat...
 
Det enda man kan svara på utan analys är om han får tillräckligt med stråfoder. Vad väger han och hur mycket hö eller hösilage äter han?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
850
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 077
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp