Tips på dressyrsadel

Bison

Trådstartare
Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess efter en egen men det verkar hopplöst att hitta i rätt storlek.
Så nu letar jag efter ett alternativ, vill ha en liknande modell med djupare säte och stora stöd.
Letar i lägre prisklass, kommer bara användas en till två gånger per vecka.
Har en Prestige Paris D hoppsadel.

Såhär ser ryggen ut, liten, ädel och ganska tjock häst 😄
1000026088.webp
 
Amerigo, Childeric kanske. Ett riktigt budgetalternativ är Tekna, om du kan tänka dig syntet. Eller kanske någon Prestige dressyr om hoppsadeln ligger bra?
 
Jag har en Lippo Azzario Alto till min som ser ut att likna din i ryggen. Tycker den är trevlig att rida i, greppigt läder, djupare säte och bra stöd. Går att ändra bomvidd med koppjärn.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Om vi helt bortser från hästen, har ni tips på vilka märken och modeller jag ska testa? Jag vill ha en dressyrsadel som har små/lite...
2
Svar
21
· Visningar
3 173
Senast: DrT
·
Utrustning Vi har alltså en Prestige Roma hoppsadel som sitter bra. Ska nu skaffa en dressyrsadel och undrar vilken modell som skulle sitta lika...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: Jeps
·
Utrustning Fick hjälp av sadelutprovare i höstas med utprovning av hoppsadel till min häst och check av dressyrsadeln. Hoppsadeln blev en Prestige...
Svar
0
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Fejkljus
  • Sundsvall?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp