Tips på dressyr sadel

Bison

Trådstartare
ska köpa en dressyrsadel till hästen o vill ha lite tips :)
Har en JW hoppsadel o en griffin youngrider allround som slit o släng i skogen o båda ligger väldigt bra även om de är olika i bommen.
Hon har obetydlig manke är ganska rak och behöver en vid bom.
Problemet med de flesta dressyr sadlar är att de åker fram på henne :crazy: vill helst ha en sadel med korta stroppar.
Letar efter sadel i mellan klassen.
Tacksam för svar :bow:

Sv: Tips på dressyr sadel

Har själv köpt en globus dressyrsadel. Kosta 8600 utan tillbehör men den e helt gudomlig att rida i. Den finns med bomvidd upp till 38"själv har jag en 36a

Om alla sadlar har glidit fram har de nog varit för smala och/eller för böjda.... Om Griffin passar skulle jag prova en Griffin..

grifin dressyr passar bra men jag vill inte ha en sån, tycker inte om den....:smirk:
Så¨jag letar efter en som ligger lika dant :)

Sa inte du att JW hade Prestige bom? I såna fall skulle du kunne köpa en sån dressyrsadel!

Jag har en Appaloosa. Den är helt underbar. :love:
Värd att testas kanske?

jo det har den, har provat ett par modeller, men hästyen behöver en svängd gjord för att hålla sadeln på plats o prestige har ju långa stroppar tyvär så de åker fram.
Även keiffer dresdyr åker fram så det handlar inte om att de är för böjda o vidden har varit rätt, hon är helt enkelt sån.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 876
Utrustning Vad finns det för sadlar till en häst med avsaknad av manke? Finns det? Han är inte inriden än, men vill ju ha en sadel som passar...
Svar
3
· Visningar
1 350
Senast: animalasia
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 165
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka