Tips på bra x-boxspel

poli

Trådstartare
Det finns en xboxlåda i hushållet, nåt som jag är alldeles för dålig på att utnyttja.

Jag gillar fantasy, var fast i Diablo II dag som natt när det kom men efter det har jag inte riktigt hittat nåt jag gillar (i ärlighetens namn har jag kanske inte letat så väldigt aktivt heller..) Plattformsspel ala Mario är också skoj, däremot gillar jag inte att köra saker eller att bara skjuta folk till höger och vänster. Använder gärna hjärnan och löser problem längs vägen.

Ös in tips på spel jag borde kolla upp!
 
Sv: Tips på bra x-boxspel

Jag spelar inte själv men brukar kolla när min pv spelar Skyrim och det är jättekul :D Vi har dock PS3 men det borde ju finnas till Xbox också :)
 
Sv: Tips på bra x-boxspel

båda:

Fable II har jag tittat på, kanske ska kika lite till då.. Vilket av spelen gillar du bäst och varför?

Är inte Skyrim HYSTERISKT stort? Det ser ju ut ungefär som jag vill, men jag blir lite rädd att det ska vara för mycket?
 
Sv: Tips på bra x-boxspel

Jag säger också Skyrim. Jo, det är stort, men man gör det till vad man vill både när det kommer till uppdrag och utforskning. Jag är normalt en FPS-nörd och orkar INTE med lååååånga storys och stora världar, men i Skyrim kan jag bara lalla runt i min karaktärs hemstad, leta mynt, utföra uppdrag inom staden etc. etc. Struntar helt i storylinen. Jag hatar dessutom fantasy men just Skyrim fungerar just för att det blir vad man gör det till.
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på bra x-boxspel

Just det: Testa Limbo, ett pussel/plattformsspel. Inte heller min genre i normala fall, men det är så fantastiskt och av någon anledning blev jag även oerhört berörd av det.
 
Sv: Tips på bra x-boxspel

Jag gillar hela Fable-serien. Om man blir trött på att följa storylinen kan man ta småuppdrag, jobba i byar, öppna stenportar eller jaga gnomer som är utspridda runtom hela världen. Min favorit i serien är definitivt trean, men det är troligen mest för att John Cleese är med på ett hörn. Det är väldigt roande att spela, om man gillar hans humor då! Rent storylinesmässigt är trean dock kort och väldigt lätt att ta sig igenom. Tvåan är mer jämn, längre och svårare. I övrigt intressanta karaktärer i alla tre spelen, främst de två senaste. Rekommenderas helt enkelt.

Skyrim rekommenderar jag också. Jättestort spel, men det blir vad man gör det till som Stormkast sa. Man behöver inte alls följa huvudstoryn, det finns så mycket att göra och undersöka. Däremot finns det typ tretusen bugs i spelet och det är sjukt irriterande när man fastnar någonstans och t.ex. inte kan slutföra uppdraget för något har blivit fel. Tipset är att spara ofta och på olika filer, det är tråkigt att göra om hela/halva uppdraget liksom. Men i det stora hela så är Skyrim ett väldigt bra spel.

Assassin Creed (har dock inte spelat så mycket själv, men det lilla jag hann spela så tyckte jag det var bra). Inget skjuta, däremot springa runt och mörda folk ;)

Annars spelar jag bara skjutaspel :p
 
Sv: Tips på bra x-boxspel

Har inte haft tid att svara :p det blev skyrim, så nu behöver jag inte gå ut på ett par månader (och sambon surar över att han inte får spela cod..)

tack för tips!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp