Tips på bra ridövningar?

O

ohhello

Jag ska börja rida nu efter några års uppehåll och skulle gärna vilja få tips på övningar och sånt som kan "väcka" mina tidigare kunskaper. Jag kan de viktigaste, men jag vill ändå "rida in" mig själv på nytt för att inte missa viktiga förutsatta kunskaper för en forstatt utveckling.

Skulle gärna vilja veta massor om hur man får en bra sits eftersom det är så viktigt. :smirk:

och sen om ni har andra tips och övningar som kan få igång min ridning igen :)

tack!
 
Sv: Tips på bra ridövningar?

Jag med! Har markt att kondisen ar det varsta, jag pallar inte jobba med hasten, orkar liksom rida langre utan blir lite halvhjartat, fast annars ar det som forut, gar forvanansvart latt att hitta tillbaka.
 
Sv: Tips på bra ridövningar?

Ett bra tips att öva upp balansen är att rida lätt men att stå 2 steg och sitta ett....
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: Jfrelin
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: skiesabove
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 087
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp