Tips på bra böcker

Ramona

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på bra böcker för en "nybörjare" inom körning. Nu snackar vi inte till ett barn, utan ändå ganska så avancerad, för en hästkunnig person, men ändå för någon som inte är helt med i matchen vad gäller selar, vagnar, utrustning, tänkesätt, etc, etc.

Jag kollade lite och det verkar som att Jordbruksverket delfinansierade "Körhandboken" som skulle utkomma 2010. Men jag hittar den ingenstans. Vart får man tag på den?

Finns det andra böcker som är bra? Tycker inte att jag hittar några på onlinebokhandlarna. Vill gärna ha en på svenska eftersom personen som ska läsa den inte är jättebra på engelska, så amazon.com går bort.

Sv: Tips på bra böcker

Körhandboken är inte tryckt ännu. Det blev problem med finansieringen om jag minns rätt.

Anders Eriksson har skrivit en bok som heter Körning. Den är väldigt grundlig och populär. Finns på nätet.

Liknande trådar

Körning Bruksnordisen är redo för inkörning! Så nu är det dags att i alla fall börja planera! Matte är sugen på framtida slädar och lite...
Svar
10
· Visningar
1 630
Senast: suberdoo
·
T
Körning Nu har jag äntligen blivit lovad att få hjälp att börja köra min ponny! Han är "grund-inkörd" utav uppfödaren men inte körd på ett bra...
Svar
10
· Visningar
2 546
Senast: Jeeves
·
Utrustning Hej hej. Var tusen år sen sista jag postade en tråd, så vi får väl se om jag lyckas med det här överhuvudtaget. :D Jag vänder mig nu...
Svar
9
· Visningar
965
Senast: LelleLilla
·
S
Träning hejsan :) Jag går en utbildning med inr. på häst och nu är det så att vi snart ska ge oss ut på en 60 dagars praktik över sommaren. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 518
Senast: Hippokondriker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama