Sista augusti tog jag emot en omplaceringskatt. En Helig Birma på snart 8 år. Hon har FORL och har fått dra ut en del tänder så hon sväljer torrfodret hetl = det sväller i magen = det får inte plats = kräkor.
Uppblött torrfoder äter hon inte alls.
Så nu får hon enbart blötfoder.
MEEEEEN...hon är ju så förbaskat kräsen!! Jisses! Ok att hon både hetr och ÄR en Diva, men...jag blir ruinerad snart!
Jag har testat:
Mjau
Icas egna
Sheeba
Pussi
Whiskas
Bilanx
Flera olika sorter från veterinären (minns inte vad de heter)
Gourmet Mousse
Inget av det äter hon. Vissa sorter fräser hon åt.
Hon äter Royal Canins portionspåsar något sånär. Men ska jag utfodra henne enbart på det kommer hon äta för mer pengar i månaden än vad jag gör.
Gourmet bitar i sås äter hon glatt, men den sorten kommer ju också ruinera mig eftersom hon äter två såna miniburkar om dagen, vilket är ganska lite egentligen men de blir ju lite dyra i längden.
Torrfoder får hon ca 2 msk om dagen. Det äter hon inte ens upp men då har hon det som lite "snacks". Hon får även köttfärs eller köttrester när jag lagar mat men BARF, de där färdiga korvarna och dylikt...det ratar hon.
Hjälp mig! Min katts kräsna strupe ruinerar mig snart!
Uppblött torrfoder äter hon inte alls.
Så nu får hon enbart blötfoder.
MEEEEEN...hon är ju så förbaskat kräsen!! Jisses! Ok att hon både hetr och ÄR en Diva, men...jag blir ruinerad snart!
Jag har testat:
Mjau
Icas egna
Sheeba
Pussi
Whiskas
Bilanx
Flera olika sorter från veterinären (minns inte vad de heter)
Gourmet Mousse
Inget av det äter hon. Vissa sorter fräser hon åt.
Hon äter Royal Canins portionspåsar något sånär. Men ska jag utfodra henne enbart på det kommer hon äta för mer pengar i månaden än vad jag gör.
Gourmet bitar i sås äter hon glatt, men den sorten kommer ju också ruinera mig eftersom hon äter två såna miniburkar om dagen, vilket är ganska lite egentligen men de blir ju lite dyra i längden.
Torrfoder får hon ca 2 msk om dagen. Det äter hon inte ens upp men då har hon det som lite "snacks". Hon får även köttfärs eller köttrester när jag lagar mat men BARF, de där färdiga korvarna och dylikt...det ratar hon.
Hjälp mig! Min katts kräsna strupe ruinerar mig snart!