Tips på benskydd!

miniola

Trådstartare
7F91BC51-9E31-49F0-B27B-6472ED09FD21.webp
Behöver tips på skydd som täcker bättre än vanliga senskydd/damasker och boots... vet inte om det finns benskydd med extra skydd? Har en häst med för långa bakben och som gärna sprätter omkring 😑

Tack för tips, Är också osäker på det - men man måste väl testa för att veta :D
De brukar funka fint med boots! Särskilt om du väljer en kortare boot-modell och går upp en storlek så att de hamnar lite längre ned på kronranden. Då har du gott om plats för kaledsskyddet. :) De med fårskinn tar extra mycket plats - vilket kan vara tänkvärt.

De brukar funka fint med boots! Särskilt om du väljer en kortare boot-modell och går upp en storlek så att de hamnar lite längre ned på kronranden. Då har du gott om plats för kaledsskyddet. :) De med fårskinn tar extra mycket plats - vilket kan vara tänkvärt.
Toppen, tack! :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter