Tips på balansträning för avsutten ryttare

J

jaca

emotses tacksamt! (Finns det tidigare trådar i ämnet ber jag om ursäkt för tjat men jag har inte lyckats hitta några.)

Blir glad för alla möjliga och omöjliga tips, är beredd att försöka stå på öronen om det hjälper det minsta lilla, så kom igen nu :bump: . Jag vet att ni besitter massor med kunskaper, dela med er!!

Sv: Tips på balansträning för avsutten ryttare

Börja med yoga! Det är helt suveränt, ger både inre och yttre balans, perfekt att ha med sig upp på hästen. De elever jag haft som sysslat med yoga har varit de absolut duktigaste.

Balansboll (stor, finns på de flesta gym). En hel uppsättning övningar för denna finns. Oslagbart för att stärka bukmusklerna som gör mycket för att man ska kunna korrigera sin kropp till balans.

Prova att stå på ett ben på en tjock, fast skumgummimadrass, med armarna utsträckta. Gärna med någon form av vikt att öva upp armarna med. Låter lätt...

Kaji skrev:
Börja med yoga! Det är helt suveränt, ger både inre och yttre balans, perfekt att ha med sig upp på hästen. De elever jag haft som sysslat med yoga har varit de absolut duktigaste.

Har funderat på det men tyvärr finns det ingen där jag bor. Videoband tror jag inte fungerar förrän man varit och gjort "på riktigt" först. Tror annars också på yoga, känner folk som håller på med det och har balans. Dans verkar fungera så också men tyvärr, finns inte i "obygden". Behöver göra hemma-övningar.

Barnen har en balansboll, får kanske pröva...

Tack för den andra handfasta övningen, ska genast testas!

Hur går det med balansen? Tänker faktiskt på din träning varje gång jag är på gymet :)

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Ramona
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat