Vi behöver en transportbur till en liten kattfröken, 15 vårar ung. Hon är en vanlig bondkatt, förmodligen med lite inslag av raskatt (pälsen är väldigt mjuk). Hon är lite skygg, smart, tillgiven, känslig, hatar att vara instängd eller fasthållen, vill vara den som bestämmer. Jag har haft henne i lånad bur och kört henne ytterst korta sträckor med bil några gånger, och det har varit ett oavbrutet jamande, klagande, samt sårade kränkta blickar från Fröken. Känner mig som en första rangens torterare och kattmarodör
Hur som helst så måste Fröken ha en egen bur, frågan är om det finns någon som är lite lättare för henne att acceptera? Ska den vara stor eller liten? Mjuk eller hård? osv, någon som vet? Vilket skulle få henne att må bäst tror ni (eller kanske "minst dålig"). Vill ju kunna flytta henne utan alltför stort lidande (för henne och mina nerver). Helst ej alltför dyrt.
Vad säger ni
Hur som helst så måste Fröken ha en egen bur, frågan är om det finns någon som är lite lättare för henne att acceptera? Ska den vara stor eller liten? Mjuk eller hård? osv, någon som vet? Vilket skulle få henne att må bäst tror ni (eller kanske "minst dålig"). Vill ju kunna flytta henne utan alltför stort lidande (för henne och mina nerver). Helst ej alltför dyrt.
Vad säger ni