ylvalill
Trådstartare
Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det definitivt är dags att införskaffa en ny. Trots mycket lappande och lagande så har den nått vägs ände... Tyvärr verkar märket ha försvunnit från marknaden så det går inte att få tag på en ny likadan. Behöver alltså tips på vart man kan hitta en jacka som funkar att rida i under vår/kyliga sommardagar och tidig höst och som uppfyller alla mina krav:
- den måste andas bra!
- den får absolut inte kännas klumpig utan ska vara figursydd och samtidigt skön att röra sig i, gärna i nån form av stretchtyg
- den ska vara vind- och vattenavvisande och tåla åtminstone lättare regn
- den ska ha fickor med dragkedjor för smidig förvaring av mobil, nycklar, hästgodis och annat bråte man gärna släpar runt på
Sen skadar det ju inte om den är snygg också, men det är underordnat ovanstående.
Så, vad har ni för tips?
- den måste andas bra!
- den får absolut inte kännas klumpig utan ska vara figursydd och samtidigt skön att röra sig i, gärna i nån form av stretchtyg
- den ska vara vind- och vattenavvisande och tåla åtminstone lättare regn
- den ska ha fickor med dragkedjor för smidig förvaring av mobil, nycklar, hästgodis och annat bråte man gärna släpar runt på
Sen skadar det ju inte om den är snygg också, men det är underordnat ovanstående.
Så, vad har ni för tips?