Tips om Restaurang i Stockholm

Asko

Trådstartare
Jag fyller 25 år iår och tänkte att jag skulle passa på att slå till lite då jag inte firat min 18 och 20 års dag så vidare stort av olika skäl. Det blir ändå bara familjen och nära (drygt 13 pers) men då tänkte jag på att äta ute på restaurang istället.
Men var?? Och det börjar närma sig då jag fyller år den 4e december. Jag behöver lite tips! :arghh:
Jag tänker såhär:
- Antingen fin utsikt eller mysig/fin omgivning i restaurangen.
- Köttbaserad meny, då jag tycker bäst om kött än fisk eller vegetariskt. Men eftersom det är inom säsongen för julbord också så kan jag nog tänka mig det istället också.
- Pris på ca 500-600 per person kanske.
- Helst norröver, typ från katarinahissen/gamla stan och uppåt - vi bor själva i täby.

Hjäälp!
Tagga alla stockholmare ni vet! ;):D

(ja, jag postar detta i den VUXNA delen men jag hoppas att jag faller på gränsstrecket där :angel:)
 
Fjäderholmarna är väldigt mysigt :) Den "riktiga" krogen är dyrare, sedan finns Röda villan som inte är lika flådigt men mysigt ändå.

Annars har Himlen och Fåfängan jättefin utsikt, men där har jag aldrig ätit.

Edit; Röda villan hade visst stängt under vinterhalvåret. Men Krogen har öppet som vanligt :) De verkade även ha julbord!

Edit igen :o: Grill är väldigt mysigt också, med mycket kött på menyn.
 
Senast ändrad:
Fjäderholmarna är väldigt mysigt :) Den "riktiga" krogen är dyrare, sedan finns Röda villan som inte är lika flådigt men mysigt ändå.

Annars har Himlen och Fåfängan jättefin utsikt, men där har jag aldrig ätit.

Edit; Röda villan hade visst stängt under vinterhalvåret. Men Krogen har öppet som vanligt :) De verkade även ha julbord!

Edit igen :o: Grill är väldigt mysigt också, med mycket kött på menyn.
Kanske inte båt dock men tack för tipset om Fåfängan! Få ta en titt där. (Himlen hade jag redan tittat på men det var dyrt har jag för mig.)

Edit: Får ta en titt på Grill också.

Tack!
 
Jag fyller 25 år iår och tänkte att jag skulle passa på att slå till lite då jag inte firat min 18 och 20 års dag så vidare stort av olika skäl. Det blir ändå bara familjen och nära (drygt 13 pers) men då tänkte jag på att äta ute på restaurang istället.
Men var?? Och det börjar närma sig då jag fyller år den 4e december. Jag behöver lite tips! :arghh:
Jag tänker såhär:
- Antingen fin utsikt eller mysig/fin omgivning i restaurangen.
- Köttbaserad meny, då jag tycker bäst om kött än fisk eller vegetariskt. Men eftersom det är inom säsongen för julbord också så kan jag nog tänka mig det istället också.
- Pris på ca 500-600 per person kanske.
- Helst norröver, typ från katarinahissen/gamla stan och uppåt - vi bor själva i täby.

Hjäälp!
Tagga alla stockholmare ni vet! ;):D

(ja, jag postar detta i den VUXNA delen men jag hoppas att jag faller på gränsstrecket där :angel:)

Bästa köttrestaurangen i stan tycker jag Mäster Anders på Kungsholmen!

Har också ätit bra kött på Taverna Brillo.

AG ska ha en superbra köttdel på menyn, men det kanske är över budget?
 
Bästa köttrestaurangen i stan tycker jag Mäster Anders på Kungsholmen!

Har också ätit bra kött på Taverna Brillo.

AG ska ha en superbra köttdel på menyn, men det kanske är över budget?
Ååh tack för tipsen! Sånt letade jag efter :up:
Kungsholmen var lite långt bort men för den där menyn så kanske det blir värt det .. :d
AG var lite väl dyrt ja :nailbiting: men en hel griskulting låter häftigt :D eller mixed grill.. :d:d
Jäklar, nu blev jag hungrig! :D
 
Jag fyller 25 år iår och tänkte att jag skulle passa på att slå till lite då jag inte firat min 18 och 20 års dag så vidare stort av olika skäl. Det blir ändå bara familjen och nära (drygt 13 pers) men då tänkte jag på att äta ute på restaurang istället.
Men var?? Och det börjar närma sig då jag fyller år den 4e december. Jag behöver lite tips! :arghh:
Jag tänker såhär:
- Antingen fin utsikt eller mysig/fin omgivning i restaurangen.
- Köttbaserad meny, då jag tycker bäst om kött än fisk eller vegetariskt. Men eftersom det är inom säsongen för julbord också så kan jag nog tänka mig det istället också.
- Pris på ca 500-600 per person kanske.
- Helst norröver, typ från katarinahissen/gamla stan och uppåt - vi bor själva i täby.

Hjäälp!
Tagga alla stockholmare ni vet! ;):D

(ja, jag postar detta i den VUXNA delen men jag hoppas att jag faller på gränsstrecket där :angel:)

När det gäller mer traditionella julbord så kan jag tipsa om Ulla Winbladh och Edsbacka wärdshus. Håller för övrigt som gammal Kungsholmsbo med om tipset på Mäster Anders. :D
 

Liknande trådar

Fritid Jag vet att det finns en hel del foodies och matintresserade här som håller till på andra sidan kusten. Jag och min sambo ska spendera...
2
Svar
20
· Visningar
1 731
Tjatter Jag vill bjuda dottern, 17, på middag på en riktigt trevlig restaurang i Stockholm i Juli. Då menar jag inte en där man måste klä upp...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 997
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp