Tips och idéer kring damm i trädgården?

BlackRose

Trådstartare
Hej!

Det står verkligen still i huvudet när det gäller den här delen av trädgården. En damm, och en "jordhög" med lite knoppar i.

27206746.jpg

Har inte vågat göra något där, ifall jag skulle råka trampa ner några fina blommor.

Har ni kloka bukefalister några idéer om hur man kan göra kring denna lilla damm?
Vill ha det ganska lättskött men ändå fint och mysigt.

Kom igen, hjälp! :bow:

Sv: Tips och idéer kring damm i trädgården?

Du kan bla bygga upp en hög med stenar vid ena kantenoch plantera månadssmultron där. Min svägerska har det vid sin damm och det är jättefint (och gott :d)

Sv: Tips och idéer kring damm i trädgården?

Jag tror på att försöka göra så att dammen ser så naturlig ut som möjligt. Jag tycker att det är fult när man tydligt ser att det är ett konstgjort vattenhål.

Jag skulle vilja ge rådet att vänta lite för att se vad det är växter som växer upp och kolla om du gillar dem. Att lägga stenar för att dölja kanten var ett bra alternativ, sedan finns det ju olika vattenväxter att köpa.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 693
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 931
Senast: Milosari
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka