Tips o hjälp med shetlandshingst

Chickengirl

Trådstartare
Jag har 2st ston som ska betäckas iår.

Erina- e:Tomtebos Elvis, u:Celika ue: Almnäs Sirocco. Fux m ljusman o svans. ca 95cm. Super trevligt temperament o go. Utställd som 4åring m förra ägaren. Nu dräktig med Stjernens Patrick RS 443 (isabell). Haft 3st föl innan.

Skattens Emanuelle- e:Furunäs Nelson, u:Skattens Emmi, ue:Almnäs Etapp.
Svart av trevlig modell (ganska lik Nelson) o mycket trevligt temperament. Första betäckningen blir detta. Hon ska ställas ut i år.

Vi bor i väst reg (mellerud) så i här nånstans bör hingsten finnas.

Har funderingar på Bäckens Helgon till Erina o ev till Emma oxå.

tacksam för tips o råd. tack

Sv: Tips o hjälp med shetlandshingst

Har lite dålig koll på vilka hingstar som står i Väst måste jag erkänna (bor själv i Öst).

Vad vill du ha ut av avkommorna? Utställning? Bruks/trav? Färg? Storlek?

Dalsgårds Juventus står i Oskarsström (vet inte hur långt det är för dig) en riktigt snygg hingst som jag gärna skulle använda. Här finns fler hingsttips i Väst:
http://www.shetlandvast.se/hingstlista.html

Sv: Tips o hjälp med shetlandshingst

De e ju främst avel/utställning då (o rid o kör ponnys). Ej trav.

Erina e ju fux så en bra fuxhingst e ju lämpligt. Har kollat lite på Bäckens Helgon till henne.

Emma är svart, hade först tänkt betäcka henne med Skattens Crut men han tar ej imot hemma på stuteriet iår så funderar fortfarande. Lite inne på Bäckens Helgon på henne med även fast han e fux, men han e väldigt fin.

Har vart inne o kollat massor på den sidan men kul med tips härifrån me, just stammässigt. Är ny med avel på shetland, har bara fått storhästföl innan.

Vore kul med nån mer som kunde svara o e lite kunnig inom shetlandsaveln.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka