Tips inför 20-talsfest

Marty

Trådstartare
Hej! I Januari ska jag på maskerad där vi också ska ha en typ av rollspel. Temat för kvällen är 20-talets gangstervärld (-isch). Min roll för kvällen innebär att jag ska spela en tämligen framgångsrik kvinna som är "lite fin i kanten". Jag ska alltså försöka vara ganska vacker på 20-talsvis.

Jag är ganska dålig på detta med maskerader, samtidigt som jag tycker det är väldigt kul. Jag vill helst inte köpa en färdig maskeradkostym från bodega eller liknande utan hittar hellre kläder och accessoarer på andra ställen och pusslar ihop själv.

Är det någon som kan ge mig lite handfasta tips om hur jag kan se ut och var jag kan leta efter grejer? Alla tips är välkomna :D!

Sv: Tips inför 20-talsfest

Du kan ju inspireras av filmen The Great Gasby, mycket snyggt och lyxigt 20-tal där!

Jag kanske ska försöka kolla på den då : )

Mer tips?

OT: Har på mindre än 5 minuter sett detta---> (-isch)
Är jag dum i huvudet eller vad ska det betyda?O_o

Skulle tro att det är -ish som menas, alltså att någon är nästan/liknande det.

Och jag missade helt gangstervärlds (-ish), kanske inte Gatsby-stilen är så passande ändå. Men huvuddragen i 20-talsstilen finns ju ändå där.

Jag vet inte hur mycket gangstervärld det är egentligen... men det är den förklaringen som vi fått av skaparen till evenemanget. Vi har dock också fått info om att det är tanken som räknas så man behöver inte vara supernoga med temat, så länge vi försöker. Alltså räcker det nog med att jag ser 20-talsaktig ut. Hur man som tjej ser gangstervärldsaktig ut är jag osäker på också.:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka