Tips, ideér och råd!

skuggan_

Trådstartare
Bukefalister!

Nu behöver jag er hjälp. Min vlb's donna har haft korsförlamning för två veckor sedan som nu har släppt. När korsförlamningen släppte märkte jag hur damen vilade vänster bak onormalt mycket. Speciellt på hårt underlag men också på mjukt. Hon vägrar sätta ner hoven i mer än 2 min (pågrund av smärta.) Hon står alltså på i princip två hovar, när man kratsar dem. Vi har en vet i stallet som tittade på henne men hon vet inte själv vad det är. Delvis reagerar hon i bakpartiet i ryggen och delvis nere vid hoven. Jag förstod inte mycket av vad hon sa eftersom jag mer eller mindre stod och grät. Vet gjorde böjprov förresten.

Här är en bild på vad vet skrev i förrättningsunderlaget.
IMG_34291_zps7bae9ba8.jpg

Har ni några spontana svar på vad som kan vara fel? Jag förstår knappt hälften. Damen får nu Finadyne 25x2 1 gång per dag i fyra dagar. Hjälper det inte så ska vi in till ATG kliniken för ev. röntgen.

Hjälp! :cry::confused::crazy:

Skuggan_

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 419
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 062
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka