Tips från kloka schäfer ägare till förvirrad tös!

LittleJohn

Trådstartare
Godkväll!

Jag och pojkvännen har diskuterat fram och tillbaka och vi tror nu ha enats om att rasen ska bli schäfer

Är ute efter en hund som jag kan träna mycket med och som vill vara med på det mesta
samt träna och tävla lydnad

Sen så då till frågan, hur lätt/svårt är det att hitta en kennel som har hundar som inte är utav den "sönder avlade" typen? Alltså mer rak ryggade
( om jag inte missförstått schäfer aveln helt när jag surfat runt )

Så kära kloka schäfer ägare/vetare, dela med er av era klokheter till en tös som är något förvirrad i denna djungel av kennlar!:angel:

Sv: Tips från kloka schäfer ägare till förvirrad tös!

Det är jättelätt att hitta kennlar som avlar för bruks och inte för utställning. Kan räkna upp säkert 50 stycken bara i huvudet. PM:a om ni vill ha tips, ni kanske inte ska ha en hund med för högt temperament?

Sv: Tips från kloka schäfer ägare till förvirrad tös!

Som sagts ovan, det finns många seriösa schäferuppfödare. Man måste inte heller köpa från de mest rabiata brukslinjerna om man inte vill ha tävlings- eller arbetande hundar. Det finns något coolare varianter också. ; )

Liknande trådar

Övr. Hund Jag går och funderar på att skaffa hund (har redan bestämt mig) och klurar på ras. Jag har haft en cavalier tidigare som jag var aktiv...
Svar
14
· Visningar
2 540
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama