Tips för rädda hästar

M

modig tabac

För att motverka att din häst blir rädd eller ororlig när du ska spola, klippa, dammsuga eller nåt sånt. Börja alltid i höjd med manken! Då vet den inte åt vilket håll den ska gå och blir stående still, börjar du framtill backar den och börjar du bak går den fram, men börjar du på mitten kan den inte bestämma sig och blir stående, förhoppningsvis är det du ska göra skönt och så har den lärt sig det.:bump:

Sv: Tips för rädda hästar

Ehum... Menar du allvar? Så en häst som är rädd blir stående helt stilla om ett lejon attackerar kring manken? ("Lejon" i det här fallet kan översättas till vad som helst.)

Några års erfarenhet säger mig att det du beskriver är BS, i brist på ett annat uttryck, för rädda hästar står inte stilla. Tycker den att nåt är "borderline äckligt" och är lite allmänt skeptiskt så visst, då kan den acceptera att man håller på kring manken eller liknande, men inte om den är rädd.

Håller en tumme för att detta är en trålltråd och att TS bara skämtar mig aprillo...

*knapp*
Kan inte ens nästan tänka mig att det där skulle fungera :crazy:

Vilken gråsten har du bott under egentligen?

det menaru inte ?:eek::eek: det ska jag då iaf inte prova.. :p
damsuga? :crazy:

KL

nja, måste inte vara troll. Har också fätt lära mig att börja vid manken, och min häst blir lugnare av det. (han är bara lite skeptisk till spolning, men benen flyttar han ju bara på och går iväg.. kommer det på manken rycker han till lite, lite, och står sen stilla och avvaktar.)

Sen kan de ju flytta sig i sidled också:P Tror inte riktigt på resonemanget, men att börja vid manken kan vara ett bra tips.

Vad elaka ni är mot TS, det är säkert inte alls nån trolltråd. :S Bukefalos i ett nötskal. *Suck*

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 267
Senast: Hedinn
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 358
Senast: Boj
·
Hästhantering Lite samma ämne som tråden om unghingsten, men inte riktigt samma problem. Jag kör min häst till träning och andra aktiviteter några...
Svar
19
· Visningar
2 539
Senast: Karoliten
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 498
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.