Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag har gett skonkost så har jag gett kokt vit fisk. Det luktar väldigt mycket så katterna har alltid älskat det, har inte varit några problem som helst. Ris är inte ens lönt att testa. Det känns som att det är mest för hundar (och människa).Hur får ni i era katter skonkost?
Mina som inte ätit kyckling, fisk osv har fått a/d eller i/d helt enkelt. Har det behövts har jag gett reconvalescent paste på tungan.
Men krasst så en katt som är såpass pigg den orkar protestera har fått vara utan mat och jag har inte bråkat. Katter kan ju inte svälta på samma vis som en hund men så länge man är inom ramen för att det är okej tid att inte äta har de helt enkelt fått vara och jag enbart hållit ett öga på och Erbjudit mat och vatten.
Har inte behövt åka in någon gång utan inom rimlig tid har de fräschat på sig igen och kommit igång med mat osv.
Så jag undviker helt enkelt få i dem skonkost eller vätska om de inte velat ha. Svårt sjuka katter orkar inte protestera så där blir det annorlunda. Men min gyllene regel med katt är tvinga så lite som möjligt. Just för de är katt och ju mer man försöker ju sämre går det.
Exakt så. Jag hade även varit rädd för lunginflammation om jag tvingat i katten vätska.Så jag undviker helt enkelt få i dem skonkost eller vätska om de inte velat ha. Svårt sjuka katter orkar inte protestera så där blir det annorlunda. Men min gyllene regel med katt är tvinga så lite som möjligt. Just för de är katt och ju mer man försöker ju sämre går det.
Hur får ni i era katter skonkost?