Tips för att motverka lösa magar

R

Rosie

Hade en tråd här för några veckor sedan där jag bad om tips till min ena häst som hade blivit lös i magen utav ensilaget. Fick en hel del tips och pållan blev till slut bra i magen. Allt väl.
Men nu vill jag dela med mig av ett tips som jag fick häromdagen. Av naturliga skäl så har jag inte testat det, för mina hästar är ok i sina magar. Det är möjligt att detta är något som gått mig förbi men jag har aldrig hört någon göra så.
Tipset var att använda vanlig färsk jäst. Det blir ju lite behändigare än att köpa 25 kg foderjäst. :D

MVH Rosie
 
Sv: Tips för att motverka lösa magar

Jag blir faktiskt tvungen att svara på min egen tråd. Efter att jag skrivit detta inlägg så gick jag neråt och läste trådar (har inte varit på fodersidan på länge). Med något röda kinder :o så läser jag en tråd om bakjäst till hästar! snacka om att vara taskigt uppdaterad!!
Pinsamt värre men ni behöver inte läsa den här tråden för den är aningen passé

MVH :o Rosie
 
Sv: Tips för att motverka lösa magar

Finns inte heller någon anledning att köpa 25 kg foderjäst. Det finns i hinkar om 7 kg. Betydligt mer lätthanterligt och det blir inte heller dyrare/kg.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 253
Senast: Lillebjörn
·
Foder & Strö Hästen jag haft nu i 2 år har varit lös i magen enda sedan jag skaffade honom, mycket bättre på sommaren då han äter gräs och är ute...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 662
Senast: mollyphlox
·
Foder & Strö Snart är det dags att flytta till nytt stall, finns lite funderingar hur lunchfodring ska lösas. I det gamla stallet som jag flyttar...
Svar
14
· Visningar
2 248
Senast: katja
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 110
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp