Tipps, Ridsövlar

V

vanima

Ska köpa ny ridstövlar :banana: :banana:
Vill ha ett par svarta med snörning och mjukt läder.
Sarm har jätte fina stövlar men jag undrar hur de är i lädret?
Är det något märke som ni skulle rekomendera, eller något ni tycker är dåligt??

Dessa stövlar ( de till höger med snörning) funderar jag på.
http://www.spångaridsport.se/stovlar/sarm.htm

Sv: Tipps, Ridsövlar

Dom är jättefina i kvaliten och SUPERSNYGGA! Jag har inte använt mina så mycket än men hittils känns de jättebra. Skaftet är mellanhårt, inte mjuka som Decima och inte hårda som Cavallos.
Ett bra och prisvärt alternativ! :)

finns det ridstövlar som passar till mig som har tjocka vader och är hög över vristen. Jag vill inte specialbeställa!!!

Med snörning borde väl vara praktiskt då?
vaderna har jag dålig koll på har motsatt problem :crazy:

Vad billiga dem är där! :eek: Då ska jag åka dit o köpa de utan snörning där! :banana:

Jag älskar mina Sergio Grasso. Svarta med körning och dragkedja, precis lagom mjuka från första dagen :)
Specialbeställde mina då jag har supersmala vader, men har man normal fot och vad så är det inte ens särskilt dyrt. Några tusenlappar går de väl på.
Vill minnas att Equality line har Sergio Grasso.

Pröva MH´s High Caliber.
Otoligt flexibla i i skafen och justerbara över vristen.
Dessutom är det ursköna att ha på sig från början.
Testa stigbygelplattorna oxå de är helt kanaon

/GW

Smulu skrev:
finns det ridstövlar som passar till mig som har tjocka vader och är hög över vristen. Jag vill inte specialbeställa!!!

Prova Sarm du, jag har sånna, dom mäter dig och beställer, utan extra kostnad, dom har seddutom MASSA olika "standard" storlekar.

jag är jätte jätte nöjd med mina!!!!

Mina vader är 30,5 cm höga och ca 46 cm långa. Har strlk 38 2/3 :p Inte 39 eller 38,5 utan 38 2/3! :D Du då?

Har 33-34 i vidd och 51 i höjd dock borde jag haft några cm högre nu har jag insett :crazy: sen 38:or då ;)

Jag har Sarm och dom är sköna och jättesnygga!:love:

Kvaliten på lädret är bra! Dock har lädret blivit lite skavda på insidan, men det blir det väl på alla stövlar?

emelie_r skrev:
Mina vader är 30,5 cm höga och ca 46 cm långa. Har strlk 38 2/3 :p Inte 39 eller 38,5 utan 38 2/3! :D Du då?

Menade självklart att de är ca 30,5 cm breda! :D ;)

kan inte se bilden. men jag älskar mina Sarm med snörning och dragkedja hela vägen ner.

Sen att man suktar efter ett par Grasso stövlar är väl en annan sak...

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 407
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Mina ridstövlar börjar sjunga på sista versen (funktionella visserligen, men slitna och tråkiga) och jag börjar fundera på ersättare...
Svar
6
· Visningar
1 749
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 974
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka