Tinker som westernhäst

Sv: Tinker som westernhäst

jag har!! och det går super:bump: har tävlat 5 gånger nu.western pleasure, western horsemanship, trail och walk and trott

Vad häftigt att tävla i plöjning!! Berätta mer om det,hur går en tävling till ? Rider du oxå?

Min kompis hade en tinker som hon red western på förut, med goda resultat. Dock tävlade hon aldrig pga väldigt stor rädsla för tävlingar, väldigt synd.

Jag har en fyraåring som jag har varit ut o tävlat lite redan förra året o även några gånger i år..
Det har gått jätte bra o vi har till och med placerat oss i några klasser. Vi har startat i trail,wh, o wp.
Kul om man skulle stöta på fler tinkrar, för jag har inte träffat så många..

Spinner vidare om det är ok?

Hur är en fjording att rida western på? Funkar det bra?

Skojade bara ! Skulle aldrig ens fundera över en Tinker . :D

Både fjording eller Tinker har ju de fysiska förutsättningarna mot sej,men det är klart i de lägsta Trail o pleasureklasserna kan man ju alltid vara med om man vill,.

Plöjningstävling går ut på att plöja jämna och framför allt RAKA fåror, o då kanske en Tinker vore lämplig

Sluta nu Bill! TS frågade efter folk som rider/tränar/tävlar med Tinker i western och eftersom du uppenbart inte gör det så kan du väl ge tusan i att svara...;) ...fast även jag svarar i tråden utan att ha Tinker...:angel:

TS: Jag har träffat på några Tinkrar på tävlings- och träningssammanhang. Inte många har gjort så mycket gott intryck på mig, tyvärr. Det har dock inte berott på hästarna utan mer på ryttarnas förmåga. Mest imponerad har jag blivit av en Tinker i Barockdressyr som absolut skulle gjort sig bra i westernsammanhang men den hästen hade en mycket skicklig ryttare och som tränade för en suverän dressyrtränare.

Kul med skämt oxå,men jag är helt ny på forumet så det är lite svårt att avgöra vilka som är seriösa??:confused:
Jag är helt nöjd med att vara på blåbärs nivå så då duger det med en "tattar" häst!!:smirk:

Det är helt ok;)... Själv har jag Welsh Cob samt väntar på att syrrans häst ska nedkomma med en 50%-are paint (stoet är reggad ASVH med grå papper). Blåbär eller ej...den ras man gillar är helt ok i westernsammanhang.:)

Men det är ju en kille som är med i roping klasserna med sin tinker har ni missat honom den är ju jätte duktig spinner stoppar, backar upp allt,duktig som tusan om man jämför med många andra. Mkt beror på ryttaren.jag kan inte så mkt om tinkrar men dom var ju mkt poppis ett tag. de är ju en draghäst men jag har sett många olika modeller på dom.Grannstallet har en tinker val stor som ett hus, men mankhöjden ca 167cm, och vilka hovar och hovskägg herregud säger jag bara. men han är fin som tusan.

precis han med tinkern i roping klasserna e ju me på a-nivå och ja troro han vunnit SM i roping me den oxå så ja tro de funkar väldigt bra med tinker.. ja tror de går me alla hästar i western de beror mest på ryttaren och tar man hjälp av en bra tränare så går de nog skit bra;) :smirk:

Här är killen och hästen Ni pratar om.

m_P1010038_JPG.jpg

MVH/Carina

Ja just det han är det. Dom är jätte duktiga, Bäst Tommy aktar sig!:p skoja bara men duktiga är dom och fin häst oxå.;)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
644
Senast: Ketrawzc
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej Jag har blivit medryttare på en häst. Och undrar om man kan galoppera på sand? Det är en slinga där travhästarna tränar med...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka