Tillskott till för rörelsemekanismen, stel häst? Örter?

L

Lord Owen

Vad finns det för tillskott man kan ge till en (inte nödvändigtvis) äldre, stelare häst för att hjälpa upp rörligheten i lederna och musklerna? Jag vet att det mest ligger i motionen, men det är inte de jag är ute efter. ;)

Jag har hört att det finns olika örtblandingar, t.ex. ska tydligen Doddson & Horrell (eller vad de heter) ha ngn blandning. Men vad mer?

Vad har ni för tips och vad har ni provat och hur har det funkat?
Berätta! :bow:

Sv: Tillskott till för rörelsemekanismen, stel häst? Örter?

Nypon ska fungera bra för stela och ömma leder. Men enligt den forskning jag sett så tar det lite tid innan man märker resultaten. Så man får hålla på ett tag att ge det. Men när det väl börjat fungera ska det vara bättre än rena läkemedel för samma åkomma. I allafall på människor med reumatism.
Jag provade att ge mitt gamla fullblod nypopulver i vintras och hon gick från att ha varit en stel gammal dam med tendens till upphakning till en livlig dam med massor av livsglädje.

Gurkmeja, har det glunkats om här på sajten. Har inte själv provat. Kör med glucosamin på min gamle. Jag tycker själv att jag märker skillnad och även min hovslagare säger samma sak.

Intressant, var kan man få tag på nyponpulver? Hälsokostbutiker? :D

Gurkmeja har jag hört om men aldrig testat. Glucosamin har jag kört med förut men inte märkt någon direkt skillnad måste jag säga.

Jag använder också nyponpulver, samt glucosamin.

Hur tycker du att nyponpulver funkar, ser du ngn effekt? :)

Aha, jag får höra mig för då!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Foder & Strö Hej, jag har en äldre häst. Hen har tidigare ätit speciellt seniorfoder ( Dodson o Horrell 16+) som innehåller div nyttigheter för äldre...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hur är det egentligen med alla olika örter och andra "naturliga tillskott" som finns som fodertillskott? Är de testade på hästar så man...
Svar
13
· Visningar
1 636
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag vill gärna ha tips på foder till äldre häst. Vad fodrar ni med? Funkar det bra? Min häst är 18, rids regelbundet. Jag har mest...
Svar
15
· Visningar
1 860
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka