Tillskott för lederna?

Dopy

Trådstartare
Jag har reagerat att min häst känns mjukare och finare på sommaren och stelare och mer ovillig på vintern, min hovslagare uppfattar också lite samma att min häst känns ev lite stelare under vintern.
Han är vet kollad och frisk, equterapeut 2 ggr/år som underhåll där hon aldrig hittar något fel.

Så börjar direkt tänka: ålder, stelhet. Hästen är 17 år och har tävlar mycket och hårt i sitt liv, så inte alls omöjligt att han är lite gammal och stel kanske?

Jag vet att man kan ge Glukosamin och Grönläppad Mussla till hundar med stela leder, finns det något liknande man kan ge till hästar?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
307
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 623
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 827
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 737
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp