Tillskott eller liknande som gör så att hästarnas man växer snabbare?

CA

Trådstartare
Finns det något sådant man kan ge till hästar? Min valack har en man som växer långsamt (har haft kort man sen i sommras) och jag skulle vilja ha lång man på honom igen. Nån som vet något man kan ge för att manen ska växa?
 
Jag ger NP vetegroddsolja till mina hästar, hundar och förr gav jag den även till mina utställnings katter (perser)
Hundarna får markant bättre päls och jag skulle inte våga prova att inte ge oljan inför utställnings säsongen.
Hästarna får en otroligt glänsande hårem och bra tillväxt på pälsen vid fällning men om manen växer mer vågar jag inte låva fast det kan ju inte skada att pröva.
 
En balanserad foderstat, ett prima hö och rikligt med B-vitamin. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
1 016
Senast: Pritchel
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 756
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp