lakrits
Trådstartare
För att inte förstöra den andra tråden som finns om föl och mamma så gör jag en egen.
Det är så här;
Mina hästar står nu ca. 3 mil (tur och retur) ifrån mig.
Önskan är ju att kunna ha dom hemma eftersom vi bor på gård.
Vi har ett gammalt stall men som är i stort behov av renovering.
Nu kommer kruxet;
De hästar som det handlar om är mor och son.
Jag har börjat att longera mamman lite grann för senare igångsättning. Just nu är fölet med ute vid arbete.
Meningen är att han så småningom ska kunna stå inne under tiden men så långt har vi inte kommit än.
I stallet kommer det tyvärr bara plats två boxar.
Jag är lite villrådig hur jag ska lösa situtionen.
När avvänjning m.m är avklarad hur länge behöver man vänta innan man kan ha dom tillsammans ihop igen utan att det ska bli "mor och son" igen?
Jag menar ,,,kommer han att fortsätta dia även när de varit isär en period för att sedan gå tillsammans igen?
Jag vill ju ha båda hästarna hemma men hur länge tror ni man behöver vänta för att det ska fungera att kunna ha dom tillsammans igen?
De får ju givetvis gå kvar så länge de vill på det andra stället men man vill ju kunna ha båda två hemma.
Någon som kan ge några råd????
Det är så här;
Mina hästar står nu ca. 3 mil (tur och retur) ifrån mig.
Önskan är ju att kunna ha dom hemma eftersom vi bor på gård.
Vi har ett gammalt stall men som är i stort behov av renovering.
Nu kommer kruxet;
De hästar som det handlar om är mor och son.
Jag har börjat att longera mamman lite grann för senare igångsättning. Just nu är fölet med ute vid arbete.
Meningen är att han så småningom ska kunna stå inne under tiden men så långt har vi inte kommit än.
I stallet kommer det tyvärr bara plats två boxar.
Jag är lite villrådig hur jag ska lösa situtionen.
När avvänjning m.m är avklarad hur länge behöver man vänta innan man kan ha dom tillsammans ihop igen utan att det ska bli "mor och son" igen?
Jag menar ,,,kommer han att fortsätta dia även när de varit isär en period för att sedan gå tillsammans igen?
Jag vill ju ha båda hästarna hemma men hur länge tror ni man behöver vänta för att det ska fungera att kunna ha dom tillsammans igen?
De får ju givetvis gå kvar så länge de vill på det andra stället men man vill ju kunna ha båda två hemma.
Någon som kan ge några råd????