tillrackligt med plats???

L

lovelylace

vad ar det minsta storleken pa ligghall och hage som kan tankas vara ok for en hast, sjalvklart storre desto battre, men ett stall har en 4.5 via 4.5 ligghall och en 25 via 25 meter hage utanfor som dom har erbjudit min van, jag tycker det ar lite litet, men skulle det vara ok, det ar en hingst och han kommer ha fri tillgang till ho plus att han arbetas varje dag ganska hart..dressyr hast...

Sv: tillrackligt med plats???

Ligghallen räcker nog för en häst, men däremot tycker jag hagen är för liten. Men det är klart motioneras den mkt.. men jag vill helst att hästarna ska kunna sträcka ut i alla gångarter i hagen, annar blir det bara en massa vankande av och an längs staketet.

Jag funderar på om inte hagen kommer att bli ganska upptrampad?

Om det inte blir någon rktig vinter så riskerar väl hästen att hamna i en enda gyttja bara?

*bara tankar*

Hejsan det har ar i england sa nagon riktig vinter blir det no=g inte och nog blir det lite futtigt med den hagen och lerigt kan jag tanka mig...

vi ska forsoka fa det lite storre och kanske sa att vi kan ha tva olika hagar sa vi kan byta nar den ena blir lite for lerig...men mycket storre blir det nog inte

ar det battre med en avlang och smal hage an en some ar mer fyrkantig??

Liknande trådar

Övr. Hund Jag gar 5 - 7 km med Miss Mandy varje morgon genom en avstangd park. (Den ar stangd med bommar och stora skyltar, plus skyltar med...
Svar
6
· Visningar
1 667
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: daphna
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
Trav I och med alla de "nyligen uppkomna" diskussionerna kring trav hade det varit intresant med lite statistik fran de aktiva. Borjar...
Svar
0
· Visningar
964
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama