Tillräckligt me foder?

maja_70

Trådstartare
En undran har en quarter som blir 3 nu iår,köper nu kraft grov o ger henne 3 kg /dag uppdelat på morgon o kväll.Klarar hon sig på detta för muskelutveckling mm.

Sv: Tillräckligt me foder?

Det framgår inte vad du ger för högiva men 3 kg kraftfoder låter väldigt mycket för en unghäst som jag antar inte rids för fullt än. Mina välmusklade snart 3 åriga Quartrar (ej inridna än) har fri tillgång av hö av god kvalite plus ca 8 hg havre /kornkross per dag.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 370
Senast: CFrisk
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: Castellini
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 994
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama