Tillhör detta en travsele?

Havanna11

Trådstartare
Rensade bland alla mina hästprylar i dagarna och hittade detta brösta (?).
Jag är totalt okunnig om travutrustning/selar etc men av längden på "fastsättningsremmarna" att döma så är det inte en vanlig förbygel till ridning. Min gissning är att den följt med när jag köpte tömmar i ett paket med travsaker för några år sedan.
Snälla travfolk - ni kanske kan hjälpa mig med vad detta kan vara för något.
photo.php

Sv: Tillhör detta en travsele?

R0020882.JPG

Jag och datorn kommer visst inte överens idag. Hoppas det syns en bild nu då .-)

Senast ändrad:

Skulle kunna vara en äldre modell av gouge.
Med reservation att jag tyvär ser bilden dåligt.
Hur ser ev spännen ut?

Martha: Jag tycker också att det mest ser ut som en vanlig förbygen till ridning, men remmarna att sätta fast i sadeln är på tok för långa. De är mer än dubbelt så långa som på en "vanlig" förbygel.

Älgen: Spännena syns lite bättre på denna bild. Remmen i mitten har fäste till att fästa i en sadelgjord eller motsvarande och de två sidoremmarna har fästen precis som i en vanlig förbygel.
R0020883.JPG

Det är ingen trav-utrustning så fråga vidare på nån av rid-sidorna. :)

Bilden blev inte mycket tydligare men...
Fyrkantiga spännen existerar inte utan "rullar" på travsidan. Eller ser jag fel?

Neej inte chambon...kanske en förbygel för en stooor häst eller ett måndagsexemplar som fått konstiga mått.

Det är ingen trav-utrustning så fråga vidare på nån av rid-sidorna. :)

Bilden blev inte mycket tydligare men...
Fyrkantiga spännen existerar inte utan "rullar" på travsidan. Eller ser jag fel?

Det stämmer att det inte är rullspännen så jag sällar mig till att det nog inte tillhör en travsele.
Linda8142 - du har nog rätt i att det är ett måndagsexemplar med fel mått :rofl:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 045
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 280
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka