Tillåtet bett

_Peplis_

Trådstartare
får man tävla dressyr med 2-delat D-bett m koppargrejs på?
Det är Fälttävlansdressyr, men reglerna skiljer sig väll inte? TR ligger på jobbet så jag kan inte kolla.
det är alltså bettet längst till vänster i bild
9559152.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/10040000-10049999/640x480/10047587.jpg

Sv: Tillåtet bett

ovala och runda fasta ringar är tillåtet.... det finns väl inget som säger att D ring skulle vara tillåtet. på bilderna i dressyr TR är det inga D ringar avbildade!

Man får ha D ringat men den raka delen får endast vara max ? cm långa. Kommer inte ihåg hur det var, har inte TR men jag vet att man får.

kl

De bettet du har tror jag inte är tillåtet i alla fall eftersom koppardelarna är tilllagda och inte ursprung

vaddå tillagda o inte ursprung? jag har ju inte precis tillverkat bettet själv..

Förövrigt är det inte samma bettregler i fälttävlansdressyr som i vanlig dressyr. Kan tyvärr inte svara på om du får starta på det eller ej dock.

inte uppmärksammat förrens nu att du frågar om fälttävland dressyr.... hmm du kansek ska fråga på rätt forum.... för det skilljer sig säkert med regler! vanlig dressyr är mkt sträng ang. bett.

lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Dressyr Hejsan! Vet att det finns miljoner trådar om olika bett inom dressyren, men de flesta är gamla. jag undrar iallafall om man får tävla...
Svar
5
· Visningar
1 435
Senast: pilmen
·
Dressyr Försöker tolka TR men det är ju alltid lite svårt. Rider min häst på ett WTP-bett http://www.equinefitness.co.uk/images/dsel_np.jpg...
Svar
6
· Visningar
3 088
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka