Tillåten ridning på strand i Skåne

Zindy91

Trådstartare
Jag undrar om det finns ngn här som kan tipsa om vart man kan åka i skåne om man vill bada med sin häst? Vilka regler gäller osv.

Tacksam för svar från alla delar av skåne!

Sv: Tillåten ridning på strand i Skåne

Falsterbonäset (Vellinge kommun):
http://www.vellinge.se/uppleva-gora/turism/gora-pa-fritiden/ridning/

I Trelleborgs kommun tror jag det är ok att rida på stränderna efter klockan åtta på kvällen sommarhalvåret. I angränsande Skurups kommun, däremot, är det inte tillåtet - så det gäller att få stopp på hästen innan den galopperar över kommungränsen Trelleborg/Skurup!

Det bästa är väl att kolla med respektive kommun/turistbyrå.

Lomma kan man åka till när det inte är badsässong. vet inte exakta datum men tror det är typ sista aug- 1 maj man får bada med häst där :)

Hur går det till då om man vill rida på stranden i Lomma. Var kan man lasta på/av osv. Vet du det?

Serbirien i Ängelholm får man rida med hästen på (hund)stranden:banana: Plus att det e fina ridvägar runt om oxå:banana:

KlagshamI Klagshamn kan man rida i havet. Just där jag har ridit (precis vid Klagshamns RF) finns det ingen direkt strand, men vattnet är helt ofattbart långgrunt, så det går jättebra att rida i alla gångarter där.

Krankesjön (revingehed) :)

Jag är delvis uppvuxen i Höllviken och där är underbart att rida längs stranden. Och det är långgrunt :laugh:
Jag vet inte om det räknas in i Falsterbonäset?

Hur går det till då om man vill rida på stranden i Lomma. Var kan man lasta på/av osv. Vet du det?

När vi var där lastade vi av och på vid ett ridhus, Lommas ridhus kanske? Vid en parkering där. Det var iallafall ganska nära till stranden!! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
327
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Myzan87
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 390
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar