Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mitt sto har ett föl som är en månad gammalt. Än håller hon hullet, men jag tror att hon kommer tunna ur i höst då hon inte är så smällfet som hon brukar bli på bete. Vad är bäst att ge som tillägg åt ett fölsto, luzern eller något annat?
I så pass känsliga fall som ett fölsto (som snabbt faller ur när det väl går på det hållet) hade jag absolut tagit en höanalys och kompletterat med det som krävs för att dels få en rimlig kvot men också för att få reda på hur mycket hästen behöver för att hålla hull och muskler.
Har grovfodret dåligt med protein kan lucern fungera, är det dåligt med energi vill du främst komplettera med energifoder (olja t ex)
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.