Tik som gör inne efter att hon fått valpar

Belleboo

Trådstartare
Min tiks valpar är en vecka gamla idag. Mot slutet av dräktigheten var hon inte längre rumsren, men det är ju förståeligt. Det tryckte väl på och var tungt och jobbigt på alla sätt och vis då. Men hon slutar inte. Hon både kissar och bajsar inne på nätterna nu, fast vi varit ut med henne innan vi lagt oss. Är det vanligt att tiken gör inne efter att hon valpat?

Hon mår bra i övrigt, är pigg och äter och dricker bra.

Sv: Tik som gör inne efter att hon fått valpar

Jag tror hon helt enkelt inte kan hålla sig. Hon både äter och dricker mer nu så hon kanske inte kan klara sig hela natten.

Sv: Tik som gör inne efter att hon fått valpar

Jag tror hon helt enkelt inte kan hålla sig. Hon både äter och dricker mer nu så hon kanske inte kan klara sig hela natten.

Hihi, älskar att du har lugnande svar på alla mina funderingar :). Så är det säkert! Vaknar jag när hon gör det så går jag ju ut med henne naturligtvis, men ibland vaknar jag först efteråt när valparna börjar pipa eller tiken kommer upp i sängen.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: Wenniz
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 274
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31