Tigra ! Bildtråd.

KungTulle

Trådstartare
Nu presenterar jag vår nya kise katt Tigra:love:! Hon kom hit veckan före midsommar.

Så här rädd och arg blev Tigra när hon såg vår andra katt Grima under den första veckan. Hon ostbågade sig och svansen blev som en diskborste.

Tigra10veckorARG.jpg

Idag var det först lite akvaristik. Fisk är inte helt fel enligt Tigra.

Tigraakvaristen19juli08.jpg

I morse fick hon för sig att leka i det öppna sovrumsfönstret när jag vädrade. Plötsligt satt hon still länge nog för den här fina bilden:

Tigraisovrumsfnstret19juli08.jpg

Så småningom är det tänkt hon ska bli stallkatt på heltid tillsammans med Grima, men fortfarande får hon vara en hel del inne. Hon är dock ute och rasar omkring mer och mer för varje dag och ibland får man bära in henne med tvång!!!

Men hon är ganska söt eller?

Hon hänger med mig som en skugga. Vad jag än gör ska hon kolla upp det....och lägga skära lilla nosen och små tassarna i blöt!:D

/KT

Sv: Tigra ! Bildtråd.

Nu i morse när jag matade grisarna klättrade hon högst upp i vår stora björk.

:mad:

Sedan vågade hon inte klättra ner igen. Men så kom hon på att hon kunde hoppa över till traktorgaragetaket som är en meter från björken på ett ungefär.

Så nu satt hon på traktorgarage taket istället och jamade sitt ynkligaste.

:mad:

Hon trodde väl att matte genast skulle springa efter en stege. Men efter ett tag så bestämde hon sig att man nog kunde SPRINGA ner längs traktorgaragets trävägg.

Så det gjorde hon.

Varpå hon helt nonchalant började leka med minigrisarna i stället.

Jämrans kisse! Ge matte hjärtklappning sådär!

:D

/KT

Liknande trådar

Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 489
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar