Tight kofta eller bolero till klänning som ska bäras på bröllop

EmmaBovary

Trådstartare
Klänningen är svart-vit-randig från hm. Och jag vill gärna att kofta eller boleron (har folk det ens längre?) ska vara svart. Problemet är att jag skulle att det ska vara figursytt! Gärna lite genomskinligt så klänningen kommer i fokus. Just det här med att jag vill att den ska vara figursydd ställer till problem.

Förslag någon?

(har inte råd med att betala hur mkt som helst för koftan)

Jag har två bolero som används flitigt med trekvartsärm, älskar de!

Den som@Andromedae länkade var superfin!

@EmmaBovary Den Andromedae visade var ju superfin! Annars har jag två som jag aldrig har använt som jag har tänkt skänka bort. De är jätte fina! Från H&M, strl 42, 3/4 ärm. Jag kan försöka ta kort på dom.
Du kan få dom för en billig peng.

Klänningen är svart-vit-randig från hm. Och jag vill gärna att kofta eller boleron (har folk det ens längre?) ska vara svart. Problemet är att jag skulle att det ska vara figursytt! Gärna lite genomskinligt så klänningen kommer i fokus. Just det här med att jag vill att den ska vara figursydd ställer till problem.

Förslag någon?

(har inte råd med att betala hur mkt som helst för koftan)

på NewYorker hittade jag jättefina boleros i stretchigt jerseytyg från Amisu. Finns i svart, vitt och grått samt lite andra färger mellan varven och kostar typ ingenting. SOM jag letade överallt innan jag hittade dem.

Jättefina, sitter super och täcker verkligen bara axlar och armar (hellång arm), figursydda och döljer det som ska döljas men framhäver klänningen etc. Tar dessutom noll plats avtagna.

Såhär ser de ut:

bild1_zpsde8b52e8.jpg
bild2_zps1698aad2.jpg

Iiik., letat som en galning och inte funnit något som faller mig i smaken. Men eftersom det snart är den 16:e och jag har fullt upp till dess panikbeställde jag en bolero idag. (Har folk ens det längre? Det kanske är så otrendigt det kan bli?) Det blev den här:

esprit_-_bolero_med_glans-24724056-xtrab9.jpg

Livrädd för att den inte ska se figursydd ut nog, men det var en xs och jag är fetare är normalt, så den borde nog sitta åt. Tyckte dessutom att den verkade relativt tunn och lite "festligare" än alla andra i bomull jag sett. Lite antydan till spets finns det ju i kanterna. Hjälp! Peppa mig och säg att jag inte kommer se ut som ett träsktroll! Jag är pinsamt nervös inför den här tillställningen, med lätt social fobi och antydan till BDD så låter den här kvällen som den största prövningen på länge.

Jag ska också på bröllop den 16:e, ska vi på samma? :D

(Kanske Sveriges vanligaste bröllopshelg, men ändå... )

Jag hade också gärna haft bolero till, men hittade ingen vettigt så det får bli sjal på vigseln och kavaj med om det mot förmodan blir för kallt framåt kvällen.

Jag har flera bolero, varav en med svart spets över axlar och skuldror. Mycket snygg om jag får säga det själv och inhandlad på Vero Moda här i stan.

I min pojkväns bekantskapskrets är det nog tre stycken som gift sig de senaste helgerna, och den 16:e stundar det fjärde alltså. Men jag antar att du inte ska bevittna vigseln i Karlstad? ;) Annars hade det varit lustigt :D

Jag köpte en bolero bara förra veckan ;) Och med tanke på att jag är ett sådant modeorakel kan det ju knappast vara ute :angel:

Jag har flera bolero, varav en med svart spets över axlar och skuldror. Mycket snygg om jag får säga det själv och inhandlad på Vero Moda här i stan.

Fast nu beställde jag ju den här, så jag behöver pepp angående just den ;) kikade förresten runt på Vero Modas hemsida, och hittade ingen som var klockren, ofta var de inte figursittande nog, i antingen själva kroppen eller armarna.

I min pojkväns bekantskapskrets är det nog tre stycken som gift sig de senaste helgerna, och den 16:e stundar det fjärde alltså. Men jag antar att du inte ska bevittna vigseln i Karlstad? ;) Annars hade det varit lustigt :D

Nej, det är inte Karlstad. :sneaky: Misstänker dock att det kanske finns en eller annan bukefalist på "mitt" bröllop. Jag känner ingen förutom min pojkvän, och vet att det finns en del hästtjejer i den bekantskapskretsen.

En bra sak med bröllop är att man får göra bort sig rejält om någon ska komma ihåg det. Det är brudparet som står i fokus, och om de inte är av värsta bridezilla-stuk passerar de flesta former av någorlunda klädsel och beteende utan vidare granskning. :)

Liknande trådar

Äldre Hejsan! Jag ska på bröllop i sommar (i Juli) och sitter nu och funderar på klänning... Bröllopet har ingen specifik klädkod men känner...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Sleepan
·
Kropp & Själ Jag ska inom några veckor gå på en begravning för en avliden släkting. I och med det inser jag plötsligt att jag inte har några kläder...
Svar
17
· Visningar
6 621
Senast: Anna
·
Äldre Jag ska gå på bröllop om en månad, en mindre tillställning för de närmaste där svärfar ska gifta sig med sin sambo. (bådas tidigare...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
24 765
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar