Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hjälp! Jag sköter en häst på ett stall. Efter att jag pysslat om henne en liten stund börjar hon direkt tigga, alltså krafsa med hoven och sticka ut mulen genom en av boxens mindre öppningar. Vad beror detta på och vad kan jag göra för att stoppa detta beteende?
Sluta ge godis ur handen. Jag ignorerar inte sånt beteende, jag korrigerar (självklart ej med slag eller skrik) säger bestämt "nej". Alla mina hästar slutar med en gång om de skulle försöka tigga om jag säger nej.
Avskyr hästar som står och skrapar i gången eller ska nafsa/putta/tugga på en när man går förbi.
Men tigger hon verkligen? Mina kan krafsa med hoven och greja med mulen på diverse grejer om de är rastlösa och uttråkade. Jag ser inte det som tiggande och de får aldrig något ur handen och har aldrig fått här utan de är just uttråkade och måste hitta på något att göra.Hjälp! Jag sköter en häst på ett stall. Efter att jag pysslat om henne en liten stund börjar hon direkt tigga, alltså krafsa med hoven och sticka ut mulen genom en av boxens mindre öppningar. Vad beror detta på och vad kan jag göra för att stoppa detta beteende?