Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Idag fångade vår Taz en stoor trollslända på sin promenad, hoppade nästan 2 meter upp i luften och smällde ihop framtassarna mot den. Den var säkert 13 cm. Senare på kvällen fick jag skrämselhicka när jag såg en stor grön varelse krypa fram under vardagsrumsbordet som Taz slog på. Det var en stor vårtbitare på iaf 7-8 cm, men den lyckades sambon rädda livet på iaf.
Men jag hänger på tråden och visar min katts ena byta.
Nu är han lite äldre än TS kisse och har lite mer träning på att ta byten.
Jag lägger som länk ifall någon skulle vara känslig för råttor.
http://www.pixbox.se/pic_show_id21813487.html
Grepen är en vanlig spångrep som brukar finnas i de flesta stall.
Och det är inte ett råtta i stallet han har tagit (har inget stall i närheten här) utan jag tror att han varit i soprummet.
Vid ett tidigare tillfälle har han lagt en sork på uteplatsen, men den här råttan kom han hembärandes med.
Den var riktigt läskig tyckte jag, stora gula tänder.
Det roligaste var att katten hade också med sig ett grässtrå, ungefär 50 cm som stack ut ur munnen på varsin sida. Haha. Det såg jättedumt ut!
Och katten kunde inte för sitt liv förstå varför jag inte släppte in honom.
(En granne såg honom komma springande och ropade till mig att stänga dörren)
haha, katter i ett nötskal! "titta mamma, va jag har fångat! vill du dela den med mig? nehej, inte det, men jag lägger lite här till dig i present...."
en av våra gamla katter brukade komma hem med ekorrar..... INTE uppskattat! fiiiiina, små ekorrar.....
Ja min kisse blir lika besviken varje gång som jag inte bugar inför honom och är tacksam en hel helg efteråt.
Jag brukar dock ringa min mamma (som bor jättelångt härifrån) och säga att Pyret fixat käk åt henne, jag ska lägga det i frysen till nästa gång hon kommer
Men du skulle ha sett hans ögon när han kom med jätteråttan, de var jättestora och så tittade han på mig genom glasrutan, för atti nästa sekund kolla om det kom någon och så kollade han på mig igen.
"Men släpp in mig då! Jag har ju fixat mat så vi står oss resten av kvällen. Skynda dig innan det kommer någon och stjäl den!"
Vilken duktig liten kille
Mina vägrar titta på spindlar ens. Jag har en (död) som sitter fast i filtret i spisfläkten och jag har typ spindelfobi, så den får sitta där tills nån kan hjälpa mig att lossa den från filtret. Spindel alltså, katterna lever.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.