Tidningsrumsren men inte längre?

P

Ponnytokig

När vi fick våran cairnterriervalp den 2 december (då 8 veckor) så var hon jätteduktig med att kissa och bajsa på tidningarna. Ibland men egentligen sällan så kissade hon eller bajsade någon annanstans.
Nu efter att hon har fått lite diareé, så har hon börjat kissa och bajsa mycket ofta utanför tidningarna, alltså i ett annat rum.
Varför? Är hon trotsig eller är det för att hon en gång har bajsat och kissat på ett ställe och lite av doften finns kvar? Hänger det ihop med diareén? Ska man moppa där hon har gjort sina behov? Köpa "ta bort lukt" spray?

Mycket tacksam för svar!

Sv: Tidningsrumsren men inte längre?

Hon är definitivt inte trotsig, hon kan helt enkelt inte hålla sig. Har hon dessutom diarrée så klarar hon inte att hinna till tidningarna ens.

Gå ut med henne ofta, ofta!

Är hon väldigt lös i magen? Tänk på att valpar torkar ut väldigt snabbt.

Hon är definitivt inte trotsig, hon kan helt enkelt inte hålla sig. Har hon dessutom diarrée så klarar hon inte att hinna till tidningarna ens.

Gå ut med henne ofta, ofta!

Är hon väldigt lös i magen? Tänk på att valpar torkar ut väldigt snabbt.

Nej, tror inte heller att hon är trotsig. Hon är inte särskilt gammal så hon förstår nog inte hetl enkelt. Definiera väldigt lös? Har skrivit en annan tråd om att hon har diareé och är mycket osäker om vad vi ska göra? Har bytt foder från pedigree till eukanuba på en 5-dagars period enligt rekommendationer frånj eukanubas hemsida. Detta var antagligen för snabbt? Vad ska man göra nu?

Är hon lika lös som du skulle vara vid tex magsjuka?

Nu verkar hon varit lös några dagar, jag skulle nog ringa vet och rådfråga, som sagt så torkar valpar ut väldigt snabbt.

Har du kvar av den gamla maten? Gå tillbaka till det i såna fall. Blir hon bättre och du fortfarande vill byta mat, så ta ngt annat och vänj över väldigt sakta.

Vet att man kan prova med morotspuré till lösa magar.

Ring veterinären imorgon! Som redan sagts så torkar valpar ut väldigt snabbt.

Sen har jag aldrig förstått det där med tidningar men :angel:

Är hon lika lös som du skulle vara vid tex magsjuka?

Nu verkar hon varit lös några dagar, jag skulle nog ringa vet och rådfråga, som sagt så torkar valpar ut väldigt snabbt.

Har du kvar av den gamla maten? Gå tillbaka till det i såna fall. Blir hon bättre och du fortfarande vill byta mat, så ta ngt annat och vänj över väldigt sakta.

Vet att man kan prova med morotspuré till lösa magar.

Tack för ditt intresse! Ska jag byta tll 100 % med det nya fodret imorgon? Du tror alltså att hon inte tål eukanuba?

Tack för ditt intresse! Ska jag byta tll 100 % med det nya fodret imorgon? Du tror alltså att hon inte tål eukanuba?

Det vet jag faktiskt inte...kanske finns nån annan här med mer erfarenhet av foder?

Hoppas iaf att lilltjejen blir bra. Du ringer vet i morgon va?

Det vet jag faktiskt inte...kanske finns nån annan här med mer erfarenhet av foder?

Hoppas iaf att lilltjejen blir bra. Du ringer vet i morgon va?

Ja, men det finns väl endast "akutvet." på helgerna?
Är det här akut?

Om hon varit lös i flera dagar så kan det ju bli väldigt akut. Du kan absolut ringa och rådfråga.

Tycker man märker på dem om de är påverkade. Lillskiten här hade yallamage igår och när han kutar runt som en flipperkula å jagar mina vantar så tror jag inte det är nån fara :angel: Däremot om de börjar bli hängiga & inte dricker ska man passa sig.

Jag skulle inte ge fodret alls om det var illa med diarreerna utan koka ris & ge lite kokt fisk till, två såna mål å valpis mage är tillbaka på banan direkt. Sen kan man gå över till att ha lite av det uppblötta fodret å lite ris till. Jag hade dock inte gett eukanuba alls, men det är min åsikt och det finns säkert hundar som går bra på det.

Det hjälpte dock inte bär lejonet var liten, hon hade magproblem i månader å det var allergier, nåt man ska ha i bakhuvudet. Men valpar HAR diarre då & då, så mkt skit som de stoppar i sig osv. Vet nog ingen som har hund som aldrig hfat diarre.

En valp bör inte ha diare många dagar för att bli ut torkade. Ring veterinär och rädfråga.
Så skulle jag inte använda mig av tidningsmetoden. Spring ut med hunden oftaofta i stället.
Annaras har du en hund som vill gå på tidning i stället för gräsmatta.
vänta inte ring vet

Troligen har ekunuban orsakat diarrén..
Ta bort maten- ge kokt fisk med överkokt ris dvs låt riset koka tio minuter längre i dubbelt med vatten blanda i barn- burks morotspuré.
Tillför sedan sakta torrfoder igen...
Rekommenderar Royals sortiment.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
4 030
Senast: turbofling
·
Katthälsa Hej, tänkte höra om nån har nåt bra tips eller hjälp till mitt problem som jag inte tänkt på. För 3 månader sedan tog jag hand om en...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Annostar
·
Hundhälsa Vet inte om det här är en "ge mig tips-tråd" eller bara en skriva-av-mig-tråd. Min lilla tik fick något slags anfall i början på...
Svar
8
· Visningar
2 593
Senast: martha
·
L
Hundhälsa Hej! Först vill jag bara säga att jag har planer på att ringa veterinär men har inte gjort det för annat folk har sagt att jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 242
Senast: LillJay
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur