Tidigt missfall?

X

xqyzt

Smyger in från ÄU och vänder min hit till er kloka seniorer med min fråga. En liten varning för de kräsmagade.

Igår hade jag en enorm mensvärk, värre än jag haft på väldigt länge. Gick och la mig rätt tidigt men vaknade under natten av att jag hade ont (som mensvärken brukar vara, mage & rygg) och att jag kände att jag blödde väldigt mycket, så mycket att det rann nedför båda benen trots mensskydd som jag hade bytt några timmar tidigare.

Gick på toaletten och det var extremt mycket blod och väldigt mycket "klumpar" :crazy: (alltså levrat blod).

Kunde sen inte somna om, det kändes konstigt, på nåt sätt.

Mensen var denna gången tidigare än vad den ska vara och betedde sig från början inte så som den brukar. Vill även tillägga att jag har haft oskyddat sex med min partner (och helst inga moralpekpinnar, jag vet att det är dumt).

Kan det vara så att jag har fått ett väldigt tidigt missfall? Kanske är en korkad fråga men det kändes inte riktigt som vanligt..

Tacksam för svar.

Sv: Tidigt missfall?

exakt samma hände mig förra veckan och ja fick ett missfall så d e nog ganska troligt att ditt oxå var det..
jag har fortfarande lite svag värk i magen när ja böjer mig eller när ja rider..

Hur mkt tidigare var mensen/blödningen?

Man har ägglossning ca 14 dagar före mensen, sen kan det ta mellan 3-10 dagar för det befruktade ägget att vandra ner till livmodern och fästa.

Jag känner igen mig i det du skriver och tror också att det var ett missfall du hade. Jag har fått missfall en gång, Jag åkte till gynekolog och lät dem kolla så inget var kvar/var fel och allt sånt jag oroa mig för då. Jag ville även ha det bekräftat vad det var som hänt mig och få stöd för det var svårt att erkänna för mig.

Tack för era svar. Är väl antagligen som jag misstänkte, att det var ett tidigt missfall. Orkar inte släpa mig till gyn för att ta reda på det säkert. Men ja, tack för svaren.

pmm: Mensen var bara tidigare med några dagar, inte något särskilt men den brukar vara ganska mycket som ett klockverk. Hurså?

Men du kanske borde gå till gym ändå utefall de finns något kvar. För din egen skull. Lycka till

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 158
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 070
Senast: AraSlei
·
Gravid - 1år Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu. Hur pass skengravid kan man bli egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: Tora
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama