Tidernas bästa dressyrhäst

Vem är tidernas bästa dressyrhäst?

• Matador (Kyra Kyrklund)

Röster: 6 7,7%
  • Totilas (Edward Gal)

Röster: 27 34,6%
  • Valegro (Charlotte Dujardin)

Röster: 38 48,7%
  • Salinero (Anky van Grunsven)

Röster: 3 3,8%
  • Bonfire (Anky van Grunsven)

Röster: 0 0,0%
  • Ahlerich (Reiner Klimke)

Röster: 4 5,1%
  • Rembrandt (Nicole Uphoff)

• Gigolo (Isabell Werth)

• Granat (Christina Stückelberger)

• Corlandus (Margit Otto Crepin)

• Antal omröstningsdeltagare
    78
Jag är inte så förvånad över resultatet hittills, roligt at någon mer än jag röstat på Ahlerich :)

Global Dressage Forum har en omröstning om tidernas bästa dressyrhäst, resultatet tillkännages i oktober (http://globaldressageforum.com/combinaties). Vad säger folket på bukes dressyrforum?

Är det kanske rentav så att tidernas bästa dressyrhäst inte finns med på GDFs lista?
När jag ser den här listan så tänker jag på Marzog (nu är han säkert inte världens bästa någonsin) men jag såg honom sväva runt till Romans och det var min första "ståpäls av dressyr"-upplevelse

Marzog och Ahlerich i en pas de deux (OK Tyskland 1 - Danmark 0)

Anky och Salinero, OS 2004. När jag såg dem första gånger jag såg dem började jag gråta, så vackert var det. Det har aldrig upprepats sedan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tillhör den kategorin av människor som ofta är inne och "tjuvläser" på Buke, men jag har aldrig tagit mig för att författa något...
Svar
6
· Visningar
1 508
Senast: Ramona
·
Hoppning Jaa hejsan alla buke människor! jag har länge gått och surat över min urdåliga hoppsits! Har laddat upp en massa bilder på flera olika...
Svar
16
· Visningar
6 038
Senast: Klarabara
·
Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: elle12
·
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 302
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar