Tiden efter kastrering.

asterix_zaphir

Trådstartare
Hur lång tid efter en kastrering är såret läkt ungefär?
Min shettis hingst blev kastrerad för ca vecka sedan.
M vH A_Z

Sv: Tiden efter kastrering.

Jag har fått boxvila och skrittmotion för hand i två veckor på mina (mest för att inte inte få in lera i såren). Detta har vart travarhingstar i vuxen ålder som kastreratd liggandes sövda.
Sedan lite lättare träning i ytterligare några veckor.

Sv: Tiden efter kastrering.

Ok, tack för svaret. Jag såg att jag missat, det skulle vara 2,5 vecka sedan han blev kastrerad.
Jag skulle släppa ut min med en gång, jag fick göra en stor hage till honom först med bara gräs, jag har även gått med honom ett par gånger om dagen och han har inte svullnat något nämnvärt. Jag skulle även ha svansen lindad (han såg ut som en poloponny :-) ).
Jag har provat ha honom ihop med mina ston men bara under uppsikt. Han hoppar lite grann men har inte "den" ute, men jag vågar inte ha de ihop när jag inte är där.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Min 9 åriga hund kastrerades för snart 6 veckor (kirurgisk kastrering)sedan pga förstorad prostata. Han har fortsatt problemen kvar (tar...
Svar
12
· Visningar
728
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 759
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 914
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar