Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
LC:2 är beräknad till 5 min, LB:1 till 4.5 min. Lägg sedan till ett par minuter för domaren att skriva under allmänt intryck och sedan ytterligare lite till för uppridning efter startsignal så hamnar du någonstans på ca 7-8 i timmen i LC:2, 7-9 i timmen på LB:1. Lite beroende på hur snabb domaren är förståss.
jag brukar räkna 2 tim på 15 ekipage. Sedan skiftar det även på dommaren. en gång tävlade jag en LB:0, där dom tog närmare 9-10 i timmen. Men 2 på 15 tim (7-8 per timme) är vad man brukar säga.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.