Tid mellan veterinärbesiktning och fullföljande av köpet?

N

nocke

Hej!
Vi tänker köpa en ny häst och den ska veterinärbesiktigas. Men eftersom den är lite äldre vet man inte vad som kan hända på besiktningen - den kanske inte går igenom.... Så jag tänkte inte krabba med att sälja fonder etc för att fixa fram pengar redan till besiktningsdagen utan vill vänta några dagar. Hur har ni gjort vid sådana tillfällen? Jag tänker på hur länge det känns ok att vänta mellan besiktning och köpet? Pratar vi om timmar, dagar eller rentav någon vecka? Hur skriver man det i avtalet? Andra tips?
Tack på förhand för hjälpen.
/nock/

Sv: Tid mellan veterinärbesiktning och fullföljande av köpet?

Går han igenom vetbes utan några större frågetecken så är det ju bara att genomföra köpet.Hör med säljaren om det är ok att vänta någon dag.

Sv: Tid mellan veterinärbesiktning och fullföljande av köpet?

Gör upp med säljaren innan, vilken dag ni skall genomföra köpet OM hästen går igenom besiktningen... då vet du på förhand när du behöver ha pengarna redo.... Går hästen inte igenom så behöver du heller inte ordna fram kontater....

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 198
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 594
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama