Thorowgood och koppjärn

Mian80

Trådstartare
Har presis inhandlat en begagnad Thorowgood sadel som är ca 1,5 år gammal. Till den ingick "fish" inlägg, hur farao byter man dem?

Sen undrar jag om det går att byta koppjärn på alla Thorowgood sadlar eller om det är olika? Tror att min sadel är modellen för hög manke. Tror jag skulle behöva lite vidare än vad den är nu för tt ligga helt perfekt.

Sv: Thorowgood och koppjärn

Det finns tydliga instruktioner på Thorowgoods hemsida. Det är långt ifrån alla modeller som det går att byta järn i. Det man kan kolla på är om det finns två skruvar på undersidan av framvalvet.

Sv: Thorowgood och koppjärn

Ok ska kolla detta, hittade på hööks hemsida hur man bytte, ska kolla bara så det går att byta koppjärnen då. Men det finns sadlar i Thorowgood som endart hr fish inlägg?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 190
Senast: super
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 022
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 750
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka