Thermotäcke som andas

amalia

Trådstartare
Satt och funderade lite... De flesta utetäcken har ju andasfunktion idag, men inte vanliga thermotäcken. Ok, ute så rör sig ju hästen och då är ju behovet större att täcket ska kunna släppa ut kondens, svett.

Men vi har ett relativt varmt stall, men under de kallare månaderna behöver jag lägga på täcke inne på min pålla, annars kommer hon sätta så mkt vinterpäls (gjorde det förra vintern), men jag skulle vilja ha ett thermotäcke som andas ;)

Någon annan som funderat som jag? :confused:

Sv: Thermotäcke som andas

Ett termotäcke är ju inte på något sätt regntätt, därför kommer fukt både ut och in genom det. Så, alla termotäcken andas!!

Något att tänka på är att bomull suger åt sig fukt och kan bli bött och kallt, syntet däremot suger inte åt sig fukt utan släpper igenom fukten snabbt och fint. Ylle värmer även när det är fuktigt, men kan å andra sidan vara lite besvärligt att hålla fint (tvätas försiktigt, plantorkas, drar åt sig smuts mm).

Sv: Thermotäcke som andas

Känner mig lite dum :o som inte tänkte i dom banorna själv...
Får väl skylla på att jag faktiskt är hemma från jobbet och är sjuk... :D

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 360
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 307
Senast: Polibek
·
Utrustning Var iväg och tävlade under helgen och stötte på ett litet problem. Vi klarade oss precis undan regnet, då det blev uppehåll när vi...
Svar
14
· Visningar
1 362
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka