Thermoridbyxor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lolouice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 3 084
L

lolouice

Jag hade tänkt mig att införskaffa ett par thermoridbyxor. Men är det någon som har provat att rida i vanliga termobyxor? Om det funkar bra och så?

tack på förhand. :banana:

Sv: Thermoridbyxor?

Jag har ridit i vanliga täckbyxor i alla år, men förra vintern skaffade jag ridtäckbyxorna från Hööks och det var riktigt bra (dock lite korta i benen för mig som är så lång, men det hör väl inte hit direkt).

Nåväl, det är inte SÅ stor skillnad mellan vanliga och ridmodellen. Den enda skillnaden var att de här är förstärkta med mocka på insidan av benen.

/Marie

håller med föregående, enda skillnaden är skoningen. och för mig märker jag det endast genom att det knarrar en massa!:p
sen så är det väldigt bra med hällor under foten också, men det kan man ju fixa på vanliga täckbyxor också.

Jag rider i vanliga och har alltid gjort. Jag gillar inte de speciella ridtermobyxorna, tycker de är obekväma.

misan skrev:
håller med föregående, enda skillnaden är skoningen. och för mig märker jag det endast genom att det knarrar en massa!:p
sen så är det väldigt bra med hällor under foten också, men det kan man ju fixa på vanliga täckbyxor också.
Jag måste hålla med dig om att de knarrar en del. Dessutom blir jag något stelare med täckRIDbyxorna (med skoningen) än med vanliga täckbyxorna, det märks i alla fall när man skall sitta upp. :crazy:
Jag vet inte om det har med skoningen eller hällorna att göra (byxorna är ju något korta för mig eftersom jag har så långa ben, så det kan ha med det att göra) men jag tar mig ganska osmidigt upp i sadeln (speciellt då foten skall föras upp till stigbygeln). :smirk:

Jag tror nog vanliga täckbyxor går lika bra att rida i, det är väl nästan bara skoningen som skiljer (och hällorna då, men det finns det ju även på en del vanliga byxor).

/Marie

Rider dels i min Jobmanoverall = bävernylon och lite "slirigt" och dels i ett par Equipage vinterridbyxor med skoning av konstmaterial. Dessa är helt suveräna :) Hällor under fötterna och dessutom reflexrevärer längs benen vilket jag gillar i vintermörkret. Klart värda pengarna!

rider i skodda termoridbyxor, provade att rida i vanliga, och det var värdelöst! De var ganska glatta så jag åkte runt som på en hal tvål, inte kul!

Jag rider oftast i vanliga termobyxor. Funkar bra tycker jag. Kanske aningens halare än med skodda termobyxor.

Jag kan tänka mig att en del vanliga termobyxor blir hala, men det paret jag har ridit i har varit bra, inget slirigt material. Men, som sagt, skillnaden mellan vanliga termobyxor och ridtermobyxorna är ju att ridmodellen är skodd. Hittar man dock ett par bra vanliga byxor som inte är hala (man får väl prova sig fram) så funkar det så gott som lika bra, enligt mig.

Tack för alla bra tips. Jag får nog provrida i mina termobyxor :bump: och så får jag väl se om det går, ville bara höra lite först om det alls var någon ide.

Tack tack! :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 186
Senast: sweep
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att umgås som par
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur