Modig_Korn
Trådstartare
Vad är det som kan tänkas bo inne i vårat tak? Jag satt för en stund sen (och gör fortfarande) och lyssnar på hög musik i hörlurar. Musik som normalt sett stänger ute alla ljud. Men så är det något som prasslar och gör läten, även genom ridån av musik. Först avfärdar jag det som en hörselhallusination vilket är rätt vanligt när man lyssnar på sådan musik Men sen blir lätena mer och mer intensiva. Blir lite rädd och tror att den äldre hunden ligger och försöker andas utan att lyckas. När jag ser att han inte ligger någonstans i nedervåningen, går jag och kollar bakom soffan därifrån ljudet hörs ifrån, för att se om det är katten som håller på att dräpa en mus. När inte katten finns på plats och inga andra djur syns till fastän ljudnivån är riktigt hög för att komma från ovan konstaterar jag att det måste komma från taket.
Frågan är bara vad det är som bor där. Mus, råtta? Fågel? Det lät som om något blev dräpt. Finns hermelin här (katterna dräpte en förra vintern). Men det verkar mer vara ett djur som går in dödar snabbt och går ut igen. Har sett några suspekta spår i snön under en hundpromenad i trädgården. Typ som kattspår fast inte så stora, vet inte hur mårddjurens tassavtryck ser ut? Men är det troligt att det är något sådant djur som drar fram?
Frågan är bara vad det är som bor där. Mus, råtta? Fågel? Det lät som om något blev dräpt. Finns hermelin här (katterna dräpte en förra vintern). Men det verkar mer vara ett djur som går in dödar snabbt och går ut igen. Har sett några suspekta spår i snön under en hundpromenad i trädgården. Typ som kattspår fast inte så stora, vet inte hur mårddjurens tassavtryck ser ut? Men är det troligt att det är något sådant djur som drar fram?