"Thailandsresa i garaget"

QuickStar

Trådstartare
Läste någonstans att normal svensken har samlat på sig så mkt prylar att säljer man det beg så får man en rätt bra summa över..

Någon som gjort/gör det? rensar ur hemma och säljer på tex blocket?
Går allt att sälja eller är det vissa saker som är omöjliga?

Jag gjorde en ordentlig utrensning i sadelkammaren nu i höstas och sålde en rejäl hög med täcken, lite träns m,m.

Men så tänkte jag inne då? Har ju rejäla högtalare jag aldrig använder, massa fina skor som inte var billiga (skinn) som är pinsamt lite använda, flera av dom syns inte undertill att de är använda :o och en massa annan bröte man inte använder.

Är det lönt att sätta ut på annons eller är det bara att åka till tippen alt. någon hjälp organisation?

Håller ju på att renovera så alla kronor är ju välkomna och det är ju bara onödigt att ha massa fina användbara prylar liggande..

Sv: "Thailandsresa i garaget"

Är det användbara grejer i bra skick tror jag absolut att det kan löna sig!

(Själv vill jag inte ha en massa liggande och har heller inte tålamod att sortera ut sådant som är säljbart, så jag kör till tippen i stället: det brukar bli en eller två rejäla utrensningar i samband med att jag flyttar och så några mindre däremellan.)

Visst kan det löna sig, själv är jag dock alldeles för bekväm för att orka hålla på med allt som tillkommer när man säljer prylar (annonsera, kontakt med potentiella köpare, kontakt med krångliga köpare etc)

I Schweiz (eller i alla fall i den kantonen jag bor) har de ett så otroligt smidigt system om man vill bli av med saker, några dagar om året är det bara att lasta ut allt på gatan så försvinner det antingen till välgörenhet eller flyttar in hos typ grannen. (Det som inte försvinner närmsta dygnet hämtar sopbilen upp). Kan man bli av med grejerna på det sättet så orkar man inte med besväret att sälja och vill man känna att man får något i gengäld så går man ut och spanar vad som står efter gatorna och hämtar hem något man vill ha :D

Senast ändrad:

Jag rensar ut och säljer ibland. Först och främst för att vi faktiskt bor trångt och inte har plats. Så behöver jag ingenting längre och det är användbart och värt några kronor så säljs det.

Småsaker och kläder som inte riktigt går att sälja för mer än några kronor på Tradera ger jag till Myrornas.

Tror nog jag ska göra ett försök!

Snokade runt i huset igår och kom framtill att jag har både märkes kläder och skor som bara hänger, och massa andra prylar som inte används och tar plats.
Jag har också rensat i samband med flytt etc men ändå har jag mycket i överflöd, vissa grejer är inte ens mina utan sånt som lämpades av här när faderskapet flyttade utomlands... (vissa grejer är jag mkt glad över, andra, nja inte lika mycket ;) )

Får väl se om det går att sälja lite så det blir någon Thailands resa :angel:

Man kan sälja det mesta men det är också ganska träligt att lägga ut annonser, packa ihop, väga, skicka iväg osv. Tar sin lilla tid..
Men ja, jag tror helt klart man kan få ihop en del pengar!

Visst, man kan sälja allt - om man ids. Annars kan man ju lämna de fina sakerna till en välgörenhetsorganisation som kan sälja på sin loppis så kommer pengarna till ett fattigt land istället för att du gör det ;)

Haha men i det fattiga landet jag ska till så är det inte bara för nöje, större delen av familjen bor ju där ;)

Har faktiskt hittat en hel del som är värt att försöka att sälja o jag har inte så mkt emot att skicka o fixa, jobbar ju trots allt på ett transportföretag så jag lämnar in paketen på jobbet :)

Läste någonstans att normal svensken har samlat på sig så mkt prylar att säljer man det beg så får man en rätt bra summa över..

Någon som gjort/gör det? rensar ur hemma och säljer på tex blocket?
Går allt att sälja eller är det vissa saker som är omöjliga?

Jag gjorde en ordentlig utrensning i sadelkammaren nu i höstas och sålde en rejäl hög med täcken, lite träns m,m.

Men så tänkte jag inne då? Har ju rejäla högtalare jag aldrig använder, massa fina skor som inte var billiga (skinn) som är pinsamt lite använda, flera av dom syns inte undertill att de är använda :o och en massa annan bröte man inte använder.

Är det lönt att sätta ut på annons eller är det bara att åka till tippen alt. någon hjälp organisation?

Håller ju på att renovera så alla kronor är ju välkomna och det är ju bara onödigt att ha massa fina användbara prylar liggande..

lägg ut det på tradera vetja, jag säljer allt där! :bump:

jag sålde en massa jackor som var för små på tradera, gick som smör i solsken! :) fick en bra slant mer än jag trodde från början.
så numera säljer jag onödigt "skit" rätt ofta!

har man mycket grejor kanske man kan få ihop till en loppis och då kan man bli av med en hel del, vi gjorde det när vi skulle flytta. blir ju alltid att man hittar saker man inte vill ha osv då :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30