Textiltvätt/mattvätt?

MiniLi

Trådstartare
Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels kunna få bort fläckar på en säng jag ska sälja men även överlag kunna göra rent soffan osv om olyckor händer och på platser där katten gärna ligger mycket.

Vilka är bra och vilka ska man skippa? Vill såklart inte lägga några enorma summor, men hur dyr behöver man köpa för att få en vettig maskin?

Jag hyrde en på Bauhaus nyligen för att tvätta soffor, resårbottnar och mattor. Sakerna blev mycket fräschare efteråt men de ordentliga fläckarna var inte i närheten av att försvinna, trots särskild förbehandling. Vet inte om proffs kanske skulle ha lyckats bättre, men jag upplevde inte att maskinen i sig var av dålig kvalitet.

Edit: Hittade foto, ToolMatic var märket på den.

Jag hyrde en på Bauhaus nyligen för att tvätta soffor, resårbottnar och mattor. Sakerna blev mycket fräschare efteråt men de ordentliga fläckarna var inte i närheten av att försvinna, trots särskild förbehandling. Vet inte om proffs kanske skulle ha lyckats bättre, men jag upplevde inte att maskinen i sig var av dålig kvalitet.

Edit: Hittade foto, ToolMatic var märket på den.
Aha. När jag sett videos på insta och FB ser det ju ut som att alla fläckar försvinner, men misstänkte att det kanske inte är så enkelt 😅

Vi har en rejäl klädseltvätt av märket Elsea. Den har hittills fått bott allt vi velat få bort men ibland får man ju gnugga själv med medel också. Har inte provat den på mattor.

Tror att det finns mindre maskiner som duger bra också.

Vi kan låna/hyra ut den om du vill. Jag gissar att vi fortfarande bor i samma stad.

Vi har en rejäl klädseltvätt av märket Elsea. Den har hittills fått bott allt vi velat få bort men ibland får man ju gnugga själv med medel också. Har inte provat den på mattor.

Tror att det finns mindre maskiner som duger bra också.

Vi kan låna/hyra ut den om du vill. Jag gissar att vi fortfarande bor i samma stad.
Skickar pm!😊

Jag tror att hyra en är bättre. Man får vad man betalar för.
Jag har använt en textiltvätt för hemmabruk i bil men insåg att skumtvätt och dammsugare var effektivare och enklare att jobba med.
Ett alternativ kan kanske vara en ångtvätt annars? Om det är att det ska bli rent från sådant man inte ser också? Ihop med skumtvätt på svåra fläckar tror jag du kommer långt. Jag köpte en ångtvätt när min hund hade giardia och ihop med vanlig dammsugare var det väldigt effektivt. Visst, vissa fläckar gick inte att få bort men jag tror inte det hade gått att få bort utan att förstöra textilen. Det är som med fläckar på kläder, tas de inte direkt och då på rätt sätt så sitter de där medans annat försvinner enkelt. För mig fanns inte valet att hyra eftersom sanering måste pågå länge.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 430
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 933
Senast: åke
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka