Textiltvätt/mattvätt?

MiniLi

Trådstartare
Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels kunna få bort fläckar på en säng jag ska sälja men även överlag kunna göra rent soffan osv om olyckor händer och på platser där katten gärna ligger mycket.

Vilka är bra och vilka ska man skippa? Vill såklart inte lägga några enorma summor, men hur dyr behöver man köpa för att få en vettig maskin?

Jag hyrde en på Bauhaus nyligen för att tvätta soffor, resårbottnar och mattor. Sakerna blev mycket fräschare efteråt men de ordentliga fläckarna var inte i närheten av att försvinna, trots särskild förbehandling. Vet inte om proffs kanske skulle ha lyckats bättre, men jag upplevde inte att maskinen i sig var av dålig kvalitet.

Edit: Hittade foto, ToolMatic var märket på den.

Jag hyrde en på Bauhaus nyligen för att tvätta soffor, resårbottnar och mattor. Sakerna blev mycket fräschare efteråt men de ordentliga fläckarna var inte i närheten av att försvinna, trots särskild förbehandling. Vet inte om proffs kanske skulle ha lyckats bättre, men jag upplevde inte att maskinen i sig var av dålig kvalitet.

Edit: Hittade foto, ToolMatic var märket på den.
Aha. När jag sett videos på insta och FB ser det ju ut som att alla fläckar försvinner, men misstänkte att det kanske inte är så enkelt 😅

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30